Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Skräcken

Av Maria Ahlby - 23 januari 2015 00:11

Varje gång du vaknar ser du dej omkring. Rädslan för att få känna den där smärtan igen är olidlig. Att veta hur hårt och hur mycket det svider när handflatan träffar kinden, ryggen, låret eller magen. Att veta att man ännu en gång måste komma på en ny storry för att inte behöva hantera alla skuldkänslor som väller över en när någon frågar -Har du blivit slagen? Att var tvungen att komma ihåg att andas mellan snytingarna så man inte svimmar av smärtan. Fast det kanske hade varit bra, varit lättare att bara slippa vara medveten. Slippa ongesten över att man inte är stark nog att ta sig där ifrån, ongesten över sitt misslyckande.
Att åter igen veta att när någon annan tycker man gjort något fel så har någon annan människa rätten / maken att slå sparka banka kasta till och med spotta på en. Det gör ont. Den smärtan är värre för det känns längre. Fysiskt gör det ont men psykiskt gör det JÄVLIGT ont.

Jag lever och värkar i ett samhälle en region ett land där detta inte är tillåtet på något vis. Men ändå sker det dagligen. Jag möter unga oförstörda människor i mitt jobb likväl som jag möter riktigt trasiga unga människor. Dom kommer med skuld och skamm och en rädsla. Vi vuxna behöver bli bättre på att stärka våra tonåringar i deras sökande efter en tryggvärd. Vi måste bli bättre på att vara bra förebilder. Se och Lär, ja det är precis vad dom gör. Så skyll aldrig på din tonåring när något går snett någon har inte lagt grunden rätt från början man det går att reparera om du är villig att jobba med EMPATI , TILLIT och ÄKTHET. Ditt barn är din spegelbild så kamma dej STÄCK på dej.

(Det är inte tjejen vid tangenterna som upplevt detta)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ahlby - 30 augusti 2019 22:53


Att göra val är både lätt och svårt. Att göra val för min egen vinning skull eller höra val som kortsiktigt hjälper andra men på sikt skadar mej. Eller göra val som på kort sikt hjälper mej framåt men kanske inte passar in i andras mönster. Jag svaja...

Av Maria Ahlby - 23 oktober 2018 08:52

Jag är så trött. När jag var barn under åttiotalet satt mammorna under fläkten på en pall. De rökte Blå Blend, hade blå mascara som enda make-up och var enastående vackra med sitt permanentade hår. De hade hår under armarna och köpte Big Pack till...

Av Maria Ahlby - 28 december 2017 22:31

Vi är många som älskar julen med allt som hörtill i våra traditioner. Allt i från adventsfiranden men 4ljus i staken nejlika apelsiner i röda band. Kalender öppnings och önskelistor. Att vakna den 24/12 är en pirrig känsla. Fina kläder allt luktar go...

Av Maria Ahlby - 29 oktober 2017 11:16

Förvänta dej inte att möta en glad trevlig snäll söt charmig behaglig figur. Jag är kvinna, i detta paket ingår inga humör svängningar snarare en begodslbsna. Jag är inget i närheten av en blomstrande sommaräng snarare ett minfält. Det är ingen idén...

Av Maria Ahlby - 1 oktober 2017 21:49


Ha ha ha du tror att det är äkta och på riktigt, men snälla lilla vännen plåster sitter inte för evigt. Antingen rycks dom bort eller så ramlar dom helt obemärkt av i badhuset. Krusbär och vårrullar är ätbara men ingen vardagsmat precis. Men pann...

Ovido - Quiz & Flashcards