Alla inlägg under juli 2014

Av Maria Ahlby - 30 juli 2014 07:08

Dagen efter.
Ja just den dagen man gärna hoppar över. Men vill vi verkligen hopp över en dag av våra liv.
Ni vet man vaknar med huvudvärk och kanske illamående. Man har inte riktigt koll på vad som hände igår. Men vet att dagen kommer bestå av soffliggande själv ömkande. Ja de e fan värre än att hoppa över en dag. Nu skall man då ha dåligt samvete för att man hade "kul" igår också.
Ne fy fan. Det är det inte värt för mej, mitt liv är värt att leva på. säga möjliga vis. Jag kör min dagen efter idag fast på mitt vis. DAGEN EFTER FÖRSTA RIKTIGA GYM PASSET. Vaknade klockan 6 av min fina son. Skulle upp ur sängen när smärtan smäller till. Rumpa lår och vader är stela och ömma. Men en sån här dagenefter känsla lever jag gärna med. Jag är så grym. Dagenefter då jag får bevisat att jag gjorde bra ifrån mej igår. Dagenefter då jag Vet att jag kan om jag vill, o oj vad jag vill.
O den lille j*veln höll emot, la på en fot. Det blev inte tyngre förens jag såg det. Alltså var det bara psykiskt. Jag kommer behöva lägga fokus på min

Vi fick massa mys o bus med moster igår och kanin åkte karusell.

Kor skall ha horn och då blir dom tjurar.

Av Maria Ahlby - 29 juli 2014 17:02

Det stod BEN på schemat så vi körde ben.
Hopprep som uppvärmning 2min sen va jag helt slut. ? utfall bakåt 15?3 benpress 90kg 15?3
Benspark 25kg 15?3
Baksida lår 25kg 15?3
Vadpress 50kg 15?3
Så avslutade vi men några mag övningar men jag får inte i ryggen så det blev näst att hitta något som funkade.

När jag sedan gick in i omklädningsrummet så bokstavligen fan svetten om mej. Benen vibrerade så jag knappt kunde gå. Men jag njuter. Jag vet att jag är på väg mot målet nu. Eller ja ett av del målen i alla Fall.

Nu är mitt hjärta på plats hemma vid mej igen. Såååå skönt.
Frågan är om jag gör och tänker rätt om framtiden. Jag kommer alltid sätta Dogge i första rutan men hur fyller jag övriga rutor på bästa sätt..... Ja den får jag klura på. Känslorna går upp o ner fram o tillbaka. Hur vet jag att jag gör rätt gentemot han. Det svaret kommer jag inte få förens han blir stor.
Hur vet jag att jag gör rätt gentemot mej själv? Jag måste gå på magkänslan. Den har lätt mej till rätt beslut många gånger innan. Dag för dag. Nya dagar nya beslut och nya möjligheter. Övelag mår jag bra. Och vet att satsningen på mej själv är det bästa beslut jag tagigt på många år.

Spänn magen bak med axlar o kör bara kör

Av Maria Ahlby - 28 juli 2014 23:53

Dom äkta makarna ficka jag en del av idag. Saknar lite tiden vid er. Ni och alla andra i byn gjorde tiden där minnesvärd.
Kom och tänka på ormen och "snoken" när jag passerade viken. Ja som han sa det var nog den märkligast någonsin. Du det håller jag med om. Men jag tackar för den dagen, den stunden och det mötet. Det gav mej mycket. Mycket insikt och tänkvärda känslor.

O luggen då. Ja den blev ju bra :) tack tack tack F !

Min lyx kväll blev lyx på alla sätt o vis i min ensamhet fast med dom /det bästa i elektronisk fattning. Löööövli.
Prata träning, pajer och mycket annat vackert. O vi får inte glömma maten. Herregud va gott det va. Njutning till Max. Nom nom nom. Du det var jag värd vill jag lova. Brukar säga att man inte kan vara värd sådana saker. Men det var som fett för en gammal sko som en vis man brukar säga.

Vackraste underbaraste finaste fantastiska människa hur kan du vara så bra. Ja det är väl inte så svårt.

Hur gör man när man har semester och är ledig till råga på allt. Ja man sitter still eller ja man gör inget speciellt i alla fall. Jag tog en öl för att hindra mej själv från att åka till gymmet ikväll. Får inte träna. Men i morgon får jag igen. Då står det PT på mitt schema. Skall bli så spenande o se vad han hittat på.

Jag är laddad. Nu kör vi

Av Maria Ahlby - 28 juli 2014 00:37

Ac eller bas???? Gärna båda. Just nu lutar det mot basen. Måste köpa prylar till bilen och måste tvätta henne. Måste måste måste. Men först kör vi träning med PT och hoppas på total utmattning. Helt slut vill jag vara efter åt. Mina förväntningar är höga. Mina förhoppningar är höga. Mina krav på min egna prestation är enorma. Jag nöjer mej inte med att få ta i lite. Jag vill ta det sista sista av energin jag har med mej in i gymmet. Jag vill känna hur benen skakar när jag går där ifrån. Jag vill kunna messa J o säga att jag fan gav allt. Jag vill vara stolt över min prestation. Många ifrågasätter mina tankar kring träningen. -Nemen så stor kan du ju inte bli, de e ju inte snyggt. Men vet ni vad. Jag tycker det, jag vill vara stor. Jag vill ha musklerna dom syns. JAG vill det, JAG kommer göra det med all den viljan jag har. Om ni fattade vilken vilja det krävs för att göra detta så skulle ni bli mörkrädda. Alla dagar det känns lönlöst, alla dagar kroppen kommer värka av träningsvärk. Just dom dagarna kommer jag i alla fall köra på. För att jag kan och för att jag VILL.

Jag vet att jag ser bra ut och att folk avundas min utstrålning. Vist låter det som ett stort skrytsamt ego. Det är precis vad det är. Men jag är inte elak mot någon för det. Jag vill ändra min kropp för min skull inte för din skulle inte för hans skulle eller inte för deras skull häller.. Utan för min skull. Ville jag vara alla tillaga skulle jag vara nöjd som jag är idag. Men jag vägrar vara nöjd. Vill vara nära nöjd men aldrig komma ditt. När jag ligger på99% byter jag mål och kämpar på igen. Livet är som ett träd. När man når nästa gren så upptäcker man nya som man kan nå om man bara sträcker på sig lite lite till.

Livets livslånga löp lina

Av Maria Ahlby - 27 juli 2014 01:43

Vackra varelse. Du underbara Gudagåva. Vad hände? 12år och en fantastisk tid som du fick förgylla många dagar. Många hundra har du släppte från dej. Många steg har du tagigt för att komma till rätta i dygnets behov. Du fick ett värdigt slut. Du gav mej en bild av en sovande skönhet och ett lugn vilade över dej. Vi tackar dej för tiden vi fick vara med dej. Hälsa dom andra från oss när ni möts i den vackraste av himlar.

Hur kan jag inte defenigera denna känsla. Hur kan jag inte lägga den i rätt fack eller på rätt hylla. Jag kan känna känslor så som Arg, Bitter, Ledsen eller Förvanad det gör mej inget. Men jag vill kunna sätta ord på dom. Jag vill veta ved jag känner och varför. Efter lite vändande o vridande kom jag fram till att i detta fall kanske jag bara skall känna och inte tänka. Jag tänker mycket och det är bra. Väldigt bra på många vis. Ibland måste jag lära nej att bara känna o inte tänka på varför.

Du lämnade o gick. För mej. Du spolade dom som var där för dej. För mej. Du sa väldigt fina sker. Du är väldigt fin. Du somnade för mej.

Lugnet är som bort blåst ur min vardag. När hösten kommer vill jag ha ett lugn igen. En trygghet att luta mej mot. En stabil vardag som rullar i rätt riktning ( framåt ) jag vill känna att jag är "värd " det lugnat. Just nu jobbar jag som ett djur ( med djur) för att kunna känna en känsla av trygghet i höst. För att veta att jag o liten kommer klara oss bra själva. Jag vill att vi skall känna oss trygga i vårt lilla VI. Jag vill inte vara beroende av någon annan än min lilla hjälte. Alla är välkomna att vara med oss men jag vill och kommer inte kräva något av någon.

Alla har skelet i garderoben. Glöm aldrig det du goda gudagåva

Av Maria Ahlby - 25 juli 2014 00:43

En gång i tiden va du min.
Ja men inte längre.

Se till att mjuka upp toppen ordentligt så kan det nog gå o rädda den ändå.
Alltså hallå han e ju bara sååå bra.

5078 990 730 797 189 ni har lite mer med mitt inte o göra.

Men katten då. Hur är detta nu. Ja vet för att du vet o du vet att jag vet så vad vet vi igentligen som ingen annan vet???? Haha de vet jag

220km/H kommer aldrig min bil att gå. Inte med mej bakomrstten i alla fall om det äns är möjligt.

Ja hur blev det nu. Bakar bullar o bröd o LIGGER i men när natten kommer vill du vara två. Hur blev det så. Ja tankarna snurrar när kontakten ges och misständer när allt inte är som det borde.

J är en hjälte. J fixar allt. J rör runt o kappar ihop. J du gör det stort.

Bananer i pyjamas dom kommer 2o2.
Bamse o snigel
Bolibompa Draken

Lika barn leka bäst ja så är det nog.
Är det därför jag trivs vid korna???? Eller ... Hm... Ne.... Eller....

Stora beslut har fattats nu skall dom bara full följas oxå. Det är liksom där det kluriga börjar. Men hag ger mej fan på det så kommer det att funka .

Blåbär eller hallon de e frågan

Av Maria Ahlby - 23 juli 2014 00:04

Vad kostar ett kg dynamit? Kan vem som hälst köpa det? Eller behöver man någon form av lisena för det? Vart fan köper man dynamit?
Jaja det löser sig nog.

I kväll blir det success

VART FAN FÅR DU ALLT IFRÅN?

Ny kjol? Eller kanske skall jag fortsätta att lägga pengarna på hög. Dock är den högen ännu JÄCLIGT tunn. Men allt har ju en början. Allt har en start och ett första moment.
Vill du vara mitt första handa val, vill du vara min början, vill du vara min start.

FARTHÅLLLAREN är i och nu åker jag bara med in i det nya, nyttiga och spenande framtiden. Skenor ser jag många Mellan varven men i kväll tig dom fan aldrig slut. Och du din subba 5078 du har på riktigt något emot mej. Illa illa tycker jag du retar gallfeber på mej ditt AS.

I morgon är det första träffen med min PT o inte vanliga PTn utan en sån för PT dom faktiskt jobbar som det. Min vanliga PT kommer alltid vara PT nr1 för mej. Så vi kallar han PT2 tycker ja.
Riktigt spännande o se vad han har för tankar och utmaningar till mej. Jag är på hugget och kommer föra allt som står i min makt för att komma ditt jag vill.

När du läser detta hoppas jag ATG du sovit gott, drömt sött och vaknar med ett leende på läpparna bär du tänker på vilken fantastisk dag just du fick vakna till.

Låt mej vara din SOLDAT

Av Maria Ahlby - 20 juli 2014 23:00

Alla goda dagars lycka. Hon hen o hundarna har anlänt. Jag fick sova. Mysig morgon när jag vaknade av min son som knatade rut utanför husbilen där jag sov. Så go o så glad hela dagen. Massa bus o mys. Ja o systra mi drog till Storbyn och införskaffade diverse viktiga prylar. Fick den efterlängtade tiden bokad. Då nu nu nu drar det snart igång på riktigt med min upp byggnad.
SP kommer du göra undervärk eller kommer du bara vara SP??? Hoppas på det förstnämnda. Fick till en bra tur i löpar skorna i kväll oxå. Stolt nöjd o kaxig. Men det va ju inge ovanligt iofs.

Vilken typ alltså gå mitt på kanten... Hallå hur tänkte han då liksom.

Sluta skratta nu.

O där fick måsten ett helt spann vatten över sig. Tumme upp för liten hjälte.
Många stora framsteg i utväcklingen på kort tid. Stolt mamma som gråter av lycka.

Imorgon bada bada bada. Hon hon tanten jag den andra hon o så Dogge då klart. Massa plättar blev det. Gott gott för sork o tös också. Nu sova sova säng säng säng ja eller husbil för våran del ;)

Ingen rast o ingen ro... Eller jo vi har ju SEMESTER

Ovido - Quiz & Flashcards