Alla inlägg under juli 2015

Av Maria Ahlby - 14 juli 2015 23:04

genom sig själv känner man andra.

MISSTRO är ett tecken dålig tillit till sig själv.
AVUNDSJUKA är en annan form av önskan.
SKITSNACK är ett behöv av bekräftelse.
osv. Allt grundas i behoven alla har behov av att bli sedda bekräftade och hörda.

Länge leve vi som vill kan och vågar stötta hjälpa och finnas för andra. Alla kan inte alltid vara starka men mötte detta alltid finnas någon vid en sida som inte släpper taget.

Alla lika alla unika!

Ta ingen skit!

Gräset må vara grönare på andra sidan, du borde vattnat ditt eget gräs.

Gråt inte över spilld mjölk, det finns fler kor än människor på ön.

Av Maria Ahlby - 13 juli 2015 18:54

Kom inte hit om du vill bli bur
Du ser vell att jag e tung nog som det e
Jag e en sån som gärna vill bestämma
Förr fick jag aldrig det
Jag har aldrig vågat göra som dom säger
Ändå har jag frågat dom om råd
Som att inte trivas i staden som man bor i
Men aldrig ta sig därifrån

Det kan gå dagar utan samtal
Vanan att säga nej, jag sitter kvar
Jag kan drömma om att träffa nya vänner
För att jag inte tagit hand om dom jag har
Och jag vet att jag kan fastna i en feber
Du har kallat den för hänsynslös och kall
När allting som jag inte borde säga, blir sagt i allafall

Men det här e mitt liv, det här e mitt jobb
Det här e min tid och mina val som jag har valt dom
Du behöver inte förstå, men det här e sättet som jag gör det på.
Och det e upp till dig, om du vill va med mig.

Jag såg dig sitta bland publiken
Du hade hamnat i stolen brevid hans
När jag hade min bästa stund i livet
Kände du att du inte fanns
Om du skulle bli kär i någon annan
Så skulle jag låta dig gå
För på nått sätt som jag inte kan förklara
Så skulle jag förstå


Jag har aldrig haft nån lust att lämna ut dig
Du får se det som en liten del av allt jag är
Snälla be mig aldrig att välja, för då väljer jag det här

För det här e mitt liv, det här e mitt jobb
Det här e min tid och mina val som jag har valt dom
Du behöver inte förstå, men det här e sättet som jag gör det på.
Och det e upp till dig.
om du vill vara med mig.

Av Maria Ahlby - 9 juli 2015 10:50

Mitt yttre trycker ditt innre.
Helt omedvetet har jag nog inte bara trampat dej på tårna utan snarare sparkat av dej knäskålarna med va ju inte meningen ber om ursäkt. Ville bara att du skulle gå på glödande kol mellanvarven så du fick känna på smärtan att inte hålla sig på banan. Ja banan som i detta fall jag konstruerat. Detta är inte rätt inte någonstans. Du som alla andra även jag planerar och asfalterar son egen race bana. Så länge vi doserar kurvorna någorlunda lika så vi inte får sladd och hamnar ur kurs. Vi vill och strävar mot samma målgång. Vem kommer först tror du? Livet är en tävling men du tävlar mot de jsjälv och strävar mot dina mål din förmåga att axelirerar är det enda som betyder.

Vi borde bli bättre på att se våra med människor. Inte bara höra orden utan se känslan. Min biff satte orden på känslan igår, tack för uppvaknandet iform av en käftsmäll den gjorde inte så ont men var helt oväntad. Något jag tror visade sig vara något helt annat. Så bra att ha vänner som känner en utan och innan och kag behöver inte dra hela livshostorien för att du skall fatta. Du bara ser och. Hjälper en vilsen själv upp på banan igen.

Jag måste jobba på min ödmjukhet. Jag måste jobba på min tillit till dom som bara vill mej väl.

Tack alla ni fina som ALLTID ståt kvar och står stadigt när hag krånglar mej igenom livet. Ni hör det så värt. ÄLSKAR ER ALLA!

Av Maria Ahlby - 6 juli 2015 20:45

Jag vill va vanlig
vad det nu e.
Jag vill göra fel
och erkänna det.
Jag vill leva för dan
och inte låta natten sluka mig nå mer.

Om du vill ha mig
så säg till.
För själv vet jag inte vad jag vill.
Jag har försökt att ta tag i nån
men händerna kan inte hålla still.

När jag blir arg
ger jag igen.
Ja jag undviker sanningen
jag kan säga att jag älskar dig
och sen aldrig säga det igen.
Och jag kan gråta först när dom har gått
ja mina känslor har jag svårt att lämna bort.
Om dom tror att dom har sårat mig
har dom bara missförstått.

Jag börjar om
varenda dag.
Försöker vara det dom vill att jag ska va
men när jag somnat på natten har jag glömt om jag själv mår bra.

Och jag vet inte vart jag är
jag är med men aldrig riktigt där.
Det är höstkallt på balkongen
och jag längtar till nått annat än det här.

Jag vill va vanlig
vad det nu e.
Jag vill göra fel
och erkänna det.
Jag vill leva för dan
och inte låta natten sluka mig nå mer.

Ovido - Quiz & Flashcards