Alla inlägg under december 2015

Av Maria Ahlby - 23 december 2015 22:53

Plockar hem liten ynklig febertopp med dimmiga ögon och svag kropp.
Önskar oss och er alla en GODJUL men befarar att detta kanske inte alls blir så kul. Massa planering och fix hoppas nu tomten kommer med massa bra trix. Klappar stora som små skall delas undrar om vi alla kring granen kan enas. Vem får fläst vem får störst nu när vi alla äntligen mötts. Listiga luriga små rim och ändå är allt itrim. Hur eller hur bör jag nog sova en stund så nu väntar jag bara på John blund.

Av Maria Ahlby - 22 december 2015 03:06

Mellan 14-20 är värst på alla vis.
Tomhet och olyckan känns så då. Varför just då, varför är det lättare innan och efter. Varför känns det på detta vis. Snart är 14-20 borta och det är 100 läge hela tiden. Jag tar dej för givet! Förväntar mej ärlighet enkelhet och trohet. Förväntar mej saningen och inget annat och tar inget annat. Är inte det minsta orolig över att jag skulle få någon annat heller. Öppet är vårt ledord. KEYMI ge mej nyckeln till våran tid.
Förstår oron om ovisheten och redslan att vara ny i det nya ensam. Du är värdefull och allt du gjort kommer löna sig det lovar jag. Att välja mej är att välja framgång. Jag påverkar jag stärker och jag stöttar dom som är värda mej och min närvaro.
Dessa individer som valt bort mej. Beslutet fattades på en sekund men det blir en livstid av ånger. Det finns bara en chans, en chans att göra rätt. Långsint och bestämd. Ger jag 100 så får du 100 men sumpar du minsta lilla så får du gå. Slösa inte med min tillit och tro. Jag är värd det bästa och tar bara det bästa så du förstår.

Livet är kantat av möten som en flipper kula studsar vi fram och tillbaka mellan högt och lågt.
Samlar poäng och styrs av mötena längs färden. Orolig och rädd spelas spelet.

Av Maria Ahlby - 21 december 2015 01:41

Måste

Många måsten
Ni bryter sakta ner mej. Jag ställer krav och tar min plats.
Bjuder inte något inte det minsta, allt kommer jag kräva tillbaka.
Ni kommer aldrig att först hur det än går.
Jag finns här och offrar allt jag har för att göra världen bättre. Men detta skall jag komma ihåg er går inte att lite på. Jag gör att för er men ni bara roffar och slår.
Ni ångrar er den dagen jag checkar ut och lämnar er för att drunkna med detta sjuknade skepp.

Lusten att lyckas driver mej till succés jag vinner storvinsten endast pga min vilja och tro på mej själv.

Du valde bort mitt viktiga, jag valde bort dej.
Du valde mitt liv framför ditt, det värderar jag högt. <3
Du tog mej för givet, jag stängde av dej.
Du såg mej, jag ser dej. <3
Du är ett blödande sår, jag är inte ditt plåster.
Du exploderar och jag njuter av fyrverkeriet som lyser upp min mörka Himmel <3<3<3

Evigheten är kort som alla vet
Kärleken är en ohållbar hemlighet
Tänket tillbacks på allt underbar.
Vi är allt annat än en undergång.
Inget är värt utan dej som när vi älskade för evigt.
Försöker fly från mej själv.
Jag säger inte ett knyst.
Tänker på mej själv nu och mår som en Gud. Kliver över gränsen när jag fått nog. Den lågan som barn har slocknat och blivit sval. Vill du inte ha mej så låt mej vila i frid.
Om du visste hur jag känner för dej, om du visste hur jag grämer mej för dej. Om du släpper in mej, jag vet att jag gjort bort mej
Vi har något tillsammans som ingen kan förstå.
Gastuber!!!!!
Inombords känns det som ett självmord. Vi kommer bli som dom vi hatade, vi kommer aldrig bli saknade. Sanningen är i svart och vitt. Måste vi döda varan?
Jag är fast jag är fången. Lusten att stanna är väldigt liten. Hjälp mej bort från detta dilemma. Är det hit man kommer när man kommer hem. Ja då vill jag aldrig mera komma hem igen. Varför valde jag inget annat. När du försvann borde jag fattat att nu hade jag tappat bort meningen med mitt liv.
Önskar jag kunde stänga av ett tag!

Av Maria Ahlby - 19 december 2015 20:51

Det finns människor som kommer in i ditt liv
Som suger musten ur dig sakta och gör dig labil
Dom krossar ditt hjärta och tar din energi

Bakom den falska ytan där finns inget hopp
Man måste sätta ner sin fot och säga stopp
Annars kommer man aldrig att klara av det här

Men du, skulle aldrig göra så (skulle aldrig göra så)
För du kommer alltid att förstå (förstå)

För dig ska jag komma ihåg
Och dig ska jag alltid förstå
Vad du än gör och hur du än mår

Jag vet att du finns där för mig
Precis som jag finns här för dig
Tills döden skiljer oss åt
Tills döden skiljer oss åt

Man måste ju va lika för att leka bra
Men du har spelat ett spel som du nu har spelat klart
För dig vill jag inte längre veta av

När du drog ner mig fanns det andra för mig
Ja mina vänner fanns där och drog bort mig från dig
Nu är du blott ett minne av ett nederlag

Men du, skulle aldrig göra så (skulle aldrig göra så)
För du kommer alltid att förstå (förstå)

För dig ska jag komma ihåg
Och dig ska jag alltid förstå
Vad du än gör och hur du än mår

Jag vet att du finns där för mig
Precis som jag finns här för dig
Tills döden skiljer oss åt
Tills döden skiljer oss åt


Jag kommer alltid vara tacksam för allt som jag fått
Man måste ge för att ta, det har jag förstått
Och allt jag fått av dig, det betyder allt för mig


För dig ska jag komma ihåg
Och dig ska jag alltid förstå
Vad du än gör och hur du än mår

Jag vet att du finns där för mig
Precis som jag finns här för dig
Tills döden skiljer oss åt
Tills döden skiljer oss åt

Av Maria Ahlby - 18 december 2015 10:05

På tunga styltiga ben pga träningsvärken kliver jag upp på löpbandet för ännu ett Pass på mitt fantastiska gym. 6,6 är grunden och den släpper kag ikke även om det värker och jag knappt kan hålla balansen. Inväntar bästa brors frugan bara vetskapen om hennes närvaro får mej att lee. Det var länge sedan nu.
Idag kör vi axlar bicebs triceps och mage så klart.

7 dygn kvar till kag är hel igen.

Offraren offrar vidare för att vinna prinsessan i slutat av sagan. I nästa saga får vi följa kärleken mellan Miss AWSOME & Mr snygg.

Punkter komman kolon och utropstecknet

Klaga lagom hjärtat du är älskad ändå.

Av Maria Ahlby - 17 december 2015 17:05

Puckad prestation spetsas när det blir mot eld. Brän inte era broar för då dödar ni också alla alternativ till framfart. Det gäller att underhålla och värna om det man har så man inte faller handlings löst ner i avgrunden.

Jag sköter mitt och du sköter ditt.

Av Maria Ahlby - 16 december 2015 10:37

Ny dag nya möjligheter!
Nysningen med glad sprak gurkan glömde dock öronen idag. Filifjonkan glömde jag också.... Sämre på båda. Nu har jag i alla fall checkat in på gymmet skrivit nytt kontrakt och fått gratis mat. Benen skall få sig en omgång och energin skall tömmas. Bästa bästa bästa dagen bara 9 dygn kvar innan KEYMI är enad igen.
Fan vad jag svetas, puls finnes och mrK öppnade dörren för mej idag. Det lilla i vardagen gör att livet blir lyx. TACK ALLA FANTSTISKA FORMARE.

Undra om bussen blir bil?
Undra om fett blir muskler?
Undra om räkan gillar katten?
Går det att inte gilla katten?
Är jag klar för storstan?
Kan jag ro båten?
Orkar tiden ticka?
Kan jag köpa hus?
Blir vardagen bra snart?
Frågorna är många svaren är få men jag knatar på och hejdar mej inte i framfarten att vara miss AWSOME !

Ovido - Quiz & Flashcards