Alla inlägg under april 2016

Av Maria Ahlby - 29 april 2016 10:52

Vilka vackra vänner jag har som fångar upp mej på botten när kag fallit från toppen. Vilka fantastiska vänner jag har som visar ömhet och empati när jag flaggar för att bli sedd.

Faktan bakom känslan är lika komplext som symtomen hos en hypokondriker, det är sanningen för mej men troligen inte din verklighet. Vi vänder och vrider vrider och vänder IT och in på oss själva för att hitta rätt. Sorry du kan inte hitta svaret, svaret är du. Du och dina känslor är det enda Sanna det rätta det viktiga. Våga värdera viktiga känslor.

Av Maria Ahlby - 26 april 2016 10:41

10 pass bokade. 10 tillfällen för kunskapsrefill. 10 timmar fyllda av svet och ömkande muskler. Tack vare att Krille stod där i reseptionen när jag klev in på gymmet idag, tack vara att han tog en 5mins pratstund med mej fick igång min motivation lite igen. Tack bästa indianen!
Jag laddar upp för första passet på fredag och tänker inget annat än att lyckas med detta.

Av Maria Ahlby - 19 april 2016 09:44

Äntligen fick jag rätt , äntligen fick jag som jag ville. Idag på började jag min nya behandling och kan åter igen hoppas på resultat men skillnaden från innan är denna behandling bra odds på. Lycklig lycklig lycklig firar jag med ett exklusivt gym besök med lyx.

Av Maria Ahlby - 6 april 2016 23:14

Om du inte använder din röst och så kommer någon annan använda din tystnad !

Av Maria Ahlby - 3 april 2016 23:02

Familjen är viktigast!
Som en klan av säktliknade bröder bestrider ni möjligheten att se världen. I rädsla av att bli små lämnar ni aldrig hemmets trygga vrå. Att vara kaxig på trygga domäner är inte svårt men när marken skälver har även ni svårt stå. Eniga på hemma plan klarar ni allt, ni regerar nuet och framtiden. Men ni behöver nytt blod i ådrorna och nya gener att skulptera in i er trygga behagliga liga.
Problem uppstår när det ni har lyfts och när ni själv ser hur illa det är. Ni skäms för saningen och förnekar för att kunna överleva. Rädslan att splittras, rädslan att bli ensammen är ohållbar. När ni ställs mot krav förpliktelser och utveckling gör ni det enda ni känner till. Först krigar ni i hopp om att det är inte er det är fel på, det är ju alla andra som inte gör "rätt".
Sen flyr ni in i alkoholens dimma till brödrakåren som alltid står enade om att vi har det bra som vi alltid haft det.
Några få gånger har ni lyckats fånga dom vilda, dom oslipade och dom potensiela. Men lika fort som ni faller reser ni er igen och går vidare, för att visa sig svag sårad eller ensammen vore ödesstigsnde.
Det finns dom som går fram och tillbaka. Dom som utnyttjar och utnyttjas av systemet. Dom som själva inte kan hitta sitt eget JAG.

Som en enda stor "lycklig" familj kommer ni leva alla era dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards