Alla inlägg under november 2014

Av Maria Ahlby - 29 november 2014 21:48

ohoj vaknade kaffi, ägg o bacon. O fy fan vilken bra morgon. Ny dag, ny sotvation, ny frukost, ny kaffi kopp. Så mycket nytt.
Ne tack för Kaffit nu drar jag. Fixa lite sen ut mot Slite. SYSTEMBOLAGET. Ne fan hände det sist. Jaja någon gång om året dör jag inte av. O så UGAL.... UGAL du är fantastisk. Tack för allt fint du gjort för mej genom åren. Blev helt varm i hjärtat när jag såg dej idag. Tänker ofta på dej, gillar dej mycket. Du är min idol och jag önskar många gånger att jag vore ännu mer som du.

Hej på H. Kaffi dracks, men bara kaffi i magen. Tokigt todde det skulle kännas mer. Men nöjd över en ärfarenhet nyare lämnade jag Storbyn och rullade ut mot lilla huset på prärijen.
Muskelknuttar i nacken. Skönt men ont.
Men vart e min fina lina. Du är behövd i mitt liv. O så skulle jag behöva något annat som du har o din ägo också. Men det kan du klura på tills vi hörs o syns. Jag både hörs o syns hela tiden dock.

Ne va fan blir det dags att hämta hem "folk" från stans vilda natt liv snart. Behöver fan få gå på jakt, bössan är laddad och snart skall jaktbytet lastas för hemfärd.

Om jag fattar det hela rätt så är röda bär röda och blåbär blå.

Av Maria Ahlby - 28 november 2014 23:07

Nemen blev det en Doris. Va fint. Grattis ni kommer komma så bra överens i eran lilla nya lya. Om du vill så kan jag gärna passa henne ibland. Någon gång i veckan eller så.

All pedagogik stoppade jag ner i bakfickan och bara exploderade. Tackar katten för stödet och förnuftet när jag ballar ur.

Händelserik tid i livet. Ja gömmer mej i björnens ide och stänger av en stund. Tyst mörkt och lugnt.

Biff du kommer få en strålande fin jul.

Av Maria Ahlby - 28 november 2014 07:44

hur skall detta sluta. Målet är att innan nyår nå min målvikt. Jag har ynka 34 dagar på mej att jaga bort lite drygt 5kg. 5 äckliga kilon. Tipset från dom som vet är att se över kosten (igen) och öka vardags motionen. Med andra ord gå mer tjockis. O så "får" jag inte bygga mer just nu. Jag får alltså inte lyfta tungt på gymmet. Jag kan inte lyckas med den där skapligt sköna känslan när musklerna bara vibrerar efter ett bra pass. Sista tunga passet igår. Sista träningsvärken för detta år är snart märkbar i min kropp. Men jag tror fan jag kan klara det. jag har gjort så mycket under detta år så varför skall jag inte fixa dessa kg också. Det skall ju bara brännas bort.

Att öppna upp bara lite till, släpper in så mycket mer

Av Maria Ahlby - 27 november 2014 08:40

Nu har ett år passerat. Ett år i en av alla mina olika resor jag är på väg med. För ett år sedan var jag på min första träff på Itrim. 115kg fet med 50% fett i kroppen. Lika kaxig som nu fast inte lika säker på mej själv. Första tiden efter mötet på Itrim gick åt till att bestämma mej för att fixa detta. Jag tig beslutet, jag gjorde valet. Första januari började jag med VLCD kosten 600kcal per dygn. Ett i mina ögon ett extremt underskott. Men jag lysande på kroppen som visade sig fixa det bra. 3v senare var dem 15 första kg borta. Ungefär då kunde jag börja tro på att detta faktiskt skulle funka. Jag har haft mina svackor och stunder då jag tvekat eller mer eller mindre tänkt ge upp. Men då är det så bra med före och efter bilder

Så många kommentarer jag fått under detta år är ju snuskigt roligt.
-lilla fröken SELFIE
-SELFIE drottningen
-spännis
-EGO Bostare
-bekräftelse torsk osv.
Men alla dessa kommentarer stärker mej bara ännu mer. Du kan inte släcka den eld som brinner genom att mata den med syre. Alla kommentarer visar bara att ni alla ser mej. Ni väljer att lägga er tid på att säga detta till mej. Då ni väljer att ge mej lite av er tid, er omtanke. Så skit på er för det är jag som vinner på detta.

Efter många tunga (underbara) pass på gymmet nu. Löpträning i skog och mark och nu ett år efter första mötet är jag nu bara några ynka kg ifrån målvikten. Jag är i mål till nyår. Nya mål har satts, nya utmaningar är laddade och jag är taggad som aldrig förr. Snälla sluta aldrig bry er om er själva och era medmänniskor. Ett ord kan förändra världen för så många.

O vet ni vad. Jag är fan snygg och jag är stolt över det

Av Maria Ahlby - 26 november 2014 08:16

väck inte den Björn som sover.

Lucia blir en spännande tid i år. Massa bus är på planeringsstadiet. Massa efterlängtade måsten kommer äntligen bli gjorda.

Sen kväll , tidig morgon och lite sömn där emellan. Men i idet sover man tryggt. Längst in i grottan kan jag gömma mej från faror och folk. Den stora starka sovande björnen är ovetande om dess kraft. Kompakt kraft i mysig förpakning.

Jag är en tuff brud i lyxförpackning.
Ne kicka igång dagen kanske och dra iväg till GYMMET! Det var länge sedan sist. Abstinensen efter att få ta i och ta utsig är påtaglig. Idag skall benen få sig en härlig omgång.
Men har ett litet litet problem bara. Låren börjar bli stora och alla mina byxor för tajta. Men det är ett så kallat lyx problem i mina ögon.
FRUKOST! Tyst me di magen du skall få mat. Hm... Makrill nom nom nom.

Måste jaga tag i H för en fika också. De vore på tiden nu tycker jag. Undrar sa flundran om gäddan är en fisk.

Små maskiner som lyfter tonnet. De e graj de.

Av Maria Ahlby - 24 november 2014 23:15

Somna vakna somna vakna. Tänk tänk tänk. 2 blå sötsaker på varsin pinne. Men ooo så gott de va. Hej hej akta räven så den inte börjar lukta. Ja sköt den själv. Hm ja hur blev nu detta da.... Ord ord ord utan ordning men med massa innehåll.
Tänk om jag skulle överraska henne, bara för att jag kan. Ja det lär ju bli gråtkalass på riktigt. O min fina lilla tös.
O då passa på o säga hej till AoP när jag ändå har vägarna förbi så att säga. Jaja vi går se, känslan av kontroll börjar infinna sig igen. Tokigt att jag inte märk att den var borta förens jag kände den känslan komma tillbaka igen. Ja vill jag kan o se på fan jag vågar. Mitt 2014 kan bindas i en pärm. Säljas för många kronor och göra mej rik. Eller så läser ni bara bloggen helt jävla gratis.

Tänk tänk tänk.... Kullberg va en klurig typ. Känslor kontra behov?!?!? Drömmar, livsstil, kvalité , orken, LIVET! Ja alla dagar är sig lika 24h. Men du kan använda dessa 24h till precis vad du vill. Det finns inga måsten. Bara behov. Så gnäll inte över att du måste. Kom på vad det är för behov det grundar sig i så blir livet lite lättare att njuta av.

XENA krigar prinsessan

Av Maria Ahlby - 23 november 2014 23:58

Min fina blondin ligger mej varm om hjärtat. Min fina blondin oroar mej numera. Min fina blondin är något speciellt.
Om du undrar vad jag tänker på när jag skriver dom jag gör. Så behöver du inte klura på det längre. Det går nämligen inte att förklara. Det finns bara massa tankar känslor och ord som måste UT!
Att välja mej är inget tokigt val. Men att välja bort andra för min skull då gör du fel. Du kan faktiskt inte veta vad jag vill. Du kan hör och tolka mej. Men då blir det din sanning och inte min. Du känner inte mej, ingen känner mej som jag gör. Allt jag säger och gör är upp till dej att tolka och ta in. Jag kan bara ta ansvar för hur jag väljer att uttrycka mej. Vill ingen illa, vill vara tydlig. Vill vara närvarande och på riktigt. Riktigt på riktigt är det viktigt för mej att aldrig hålla käften.

Fick en tokig tanke idag. Syster jag älskar dej. (De va inte den tokiga tanken ville bara säga det) men jag tänker mycket på dej. Hoppas o längtar precis som du. Du är värdefull för mej. Utan dej hade jag aldrig fått vara din lilla syster. Puss på pannan du är min idol!

Prova på att våga vara udda, unik, underbar och uppvaktad. Ja varför inte. Jag skulle inte tacka nej. Eller vad är skillnaden på nu o då? Sen o förr? Här o där? Inne o ute? Uppe o nere? Ja att vara eller ikke vara de e frågan

O däck maskin på de

Av Maria Ahlby - 22 november 2014 19:39

många gånger har jag drömt om det där lilla huset. Det perfekta huset med det bästa innehållet. Många gånger har jag längtat till framtiden. För många gånger har jag siktar mot ounåliga mål. Men jag ger inte upp. Jag är värld det bästa, och bara det bästa. Precis som dem flästa andra skulle jag tro. Men det är självklart upp till var och en och bestämma vad som är bäst för just den. Lova dej själv tid till empati struktur och reflektion. Att vända och vrida på alla tankar och känslor är inte helt fel. Jag har gjort dumma saker i mitt liv, korkade saker och rent ut av farliga val. Men jag har fått lära mej att inte alltid göra det som känns så jävla rätt just nu. Har lärt mej att sansa mej en stund och låta mej själv få plats att tänka och känna.
Åter igen till det lilla perfekta huset. Där där jag skall bo. Jag o Dogge. Det ligger lite avsides och ensamt. Det är lugnt och skönt. Tänk att kunna sola naken i sin egen trädgård utan att behöva bry sig om grannarna. Tänk att kunna få öppna dörren och känna lukten av landet. Jag längtar till framtiden bara mer och mer. Men framtiden kommer jag aldrig ikapp. Framtiden väntar inte in mej. Men nuet är här och jag gör det bästa av det.

Liten grön traktor tuffar fram. Liten grön traktor kan minsann;)

Ovido - Quiz & Flashcards