Alla inlägg under september 2015

Av Maria Ahlby - 27 september 2015 21:08

Hur jävla svårt skall det vara att lyckas med en klassisk Skalman? Hur många gånger faller äpplet från trädet? Hur blir ringarna på vattnet bara fler och fler? Varför finns frågorna men inte svaren?

Det är alldeles för lätt att ta någon för givet. Våga fråga dom frågorna du redan tror dej veta svaren på. Våga vara sårbar så länge du kan. Glöm aldrig andledningen till varför du gjort dina val.

Om någon skäller på dej är så arg och frustrerad tänk då på att personen aldrig hade gett dej den uppmärksamheten och den energin det krävs för att va så arg om du inte betyde något för denne. Visa ödmjukhet och bekräftelse för det och värdera dessa känslor.

Åter igen vill jag bara glöms allt jag jan och vet och slå hårt mycket och länge.

Va inte rädd för mej hade jag viljat skada dej hade jag redan KROSSAT DEJ!

Av Maria Ahlby - 20 september 2015 03:10

ja alla dagar har sina fördelar och nackdelar. Det blir ju inte alltid som man tänk sig både på gott och ont. Jag bara älskar mina vänner helt hysteriskt mycket. Vissa kommer in i livet med storm och lämnar lika fort igen, andra kommer för att stanna och en del kommer och går men återvänder igen som om tider stått still.

Allt vi människor gör, gör vi för att försöka tillgodose våra behov.

Hur ego får man vara hur lätt lurade är folk egentligen. Från 1-8 som växte til 8,86 som mest. Men det slutgiltiga svaret va 15 tillslut. Jag är nu lagom mättad och känner mej helt nöjd för stunden. Vännernas makt mot tengil och kattla.

Tänk på att om tiden står still så gör även vissa delar ev livet det, men inte alla gånger och inte varje dag.

Det dom inte vet lider dom inte av.
Ibland är det bättre att hålla käften.
Inget ont som inte har något gott med sig.
Jordnötter är farligt gott ;)

Den lilla lila rymdvarelsen kryper sakta fram genom buskar och snår för att komma så nära som möjligt innan han anfaller. Men varför han är ända för liten och för lila för att vinna striden, striden om den sköna bönan som alla tilltalar prinsessan.

Av Maria Ahlby - 15 september 2015 23:57

Tryna force puzzle piece,
Not a perfect fit for me
But they told me give it time
Maybe Cupid missed my chest
'Cause I keep looking left
And you ain't missed your right

You're so sweet when we're kissing
But there's something I'm missing
Baby there's no chemistry,
Yeah, we look good on paper
You can call me a hater,
But let's talk on and see!

Hey, no you ain't the perfect match for me
But you were so close my Mr. Almost
Hope it didn't come on falsity
You were so close my Mr. Almost


All my girls say lock him down,
Guys like him don't come around
Go and pick your wedding rings
Yeah, my mom thinks you're legit
But I'm way too young for this
So I'ma tell you what I think
Yeah, you are so sweet when we're kissing
But there's something I'm missing
Baby there's no chemistry,
Yeah, we look good on paper
You can call me a hater,
But let's talk on and see!

Hey, no you ain't the perfect match for me
But you were so close my Mr. Almost
Hope it didn't come on falsity
You were so close my Mr. Almost

Av Maria Ahlby - 8 september 2015 09:50

Natten för helvetet..... Liten sov väldigt dåligt, grät i sömnen, snorig. Och la skönaste kommentaren -men varför sitter snorkråkorna fast i näsan mamma. Ja operation ta bort snor inledes kl mitt i natten och sen försökte vi sova igen men ikke att de gick klockan 4 bestämde vi att detta inte gick längre. Så idag är jag mer än trött typ slut och så är förkylningen på gång också.

Av Maria Ahlby - 7 september 2015 22:44

jag är lyckligt lottad som är omgiven av dom finaste människorna på denna planet. Vissa mer trogna än andra och endel är guld värda. I helgen strålade vi samma för en god middag och massa härligt prat. Överraskad av finingarna som helt klart var kvällens bästa för mej. Tack för att ni valde att överraska mej. sen förde kväll oss vidare många år tillbaka i tiden och vände för att blicka framåt och se kvällens möjligheter. Att det skall krävas en Maria för att Maria skall våga. Att det skall krävas trygghet fårn Goda vänner och en reträttväg är viktigt. Men kvällen slutade i en lugn bilfärd hem där jag fick krypa ner i min stora sköna säng och bara njuta av alla härliga känslor och intryck av kvällen. Tack mina fina vänner för att ni finns

TypDisträ gjorde entré och lämnade många frågetecken efter sig. Några är besvarade men många åter står ännu. Lär ju bli portad på icamaxi om det skall fortsätta såhär. Haha.... Kaffit smakade bra och livet går vidare, svår lästa rader och grumlig text men jag kopplar på nyfikenheten och lugnet så klarar jag nog att ta mej från perm till perm.

Älskade underbara vän tack för att du lättade ditt hjärta så jag fick chansen att ge dej både empati och massa kärlek. Det var stort och det var äkta. Jag är dej evigt tacksam för att du valde att ge mej dina känslor. Tack finast finast du.

Även en munk eller två fyller tomrummet i alla fall till viss del.

Ovido - Quiz & Flashcards