Alla inlägg under december 2017

Av Maria Ahlby - 28 december 2017 22:31

Vi är många som älskar julen med allt som hörtill i våra traditioner. Allt i från adventsfiranden men 4ljus i staken nejlika apelsiner i röda band. Kalender öppnings och önskelistor. Att vakna den 24/12 är en pirrig känsla. Fina kläder allt luktar gott och massa mys med familjen. Massa god mat och trånande ögon som sneglar på paketen under granen. Det knackar på dörren och in kommer tomten. Denna fantastiska sagofigur som alltid skrockar och önskar en godjul med glimten i ögat. Paketen öppnas och alla är glada och tacksamma. En lång lycklig dag till sitt slut och alla barn somnar med nya favortleksaken i famnen.

Detta är vad alla barn och även vuxna borde få uppleva. Men det är långt i från sanningens.
Jag tänker mycket på alla dom barn som aldrig får känna denna lugna trygga och lyckligt pirriga känslan. Barn som förknippar julen med fylla och tårar. Barn som inte vågar hoppas på tomten.
Jag blir så ledsen när jag hör barn som inte gillar julen. Det skall inte vara så. Det skall inte finnas barn och ungdomar som önskar sig en nyckter förälder i julklapp. Hur kan dessa missbruk få gå föra våra barn.

Jag tittar på mina 2 barn och blir varm i hjärtat när jag ser hur trygga och lyckliga dom är. Jag vill så gärna ge alla barn en VIT JUL & NYÅR.
Jag ber alla att se sig omkring och tänka till en gång till innan ni skålar in det nya året. Vem eller vilka är viktigast för dej. För vems skull dricker du alkohol.

Kramar och kärlek på alla fina människor

Ovido - Quiz & Flashcards