Alla inlägg under juli 2016

Av Maria Ahlby - 6 juli 2016 21:26

Vi lever i ett makt styrt sammhälle. Man kan få makt på många olika vis så som pengar, egendom, följare osv.
Det som är viktigt att vi inte glömmer är att med makt kommer också ansvar. Så som politikerna tillexempel dom har makten att styra Sverige genom beslut, men dom måste också kunna ta ansvaret för sina beslut när det ibland går fel. Många gånger om och om igen kritiserar vi våra politiker men glömmer att det är vi som satt dom på stolen med just den makten som fattade just det beslutet som inte kändes rätt för just oss. Alltså i grunden är det vi som har makten! Istället för att vara arga på våra politiker och tycka att dom gör fel är det faktiskt så enkelt som att ta lite tid och faktiskt läsa insig på dem olika partierna och sen göra ett val som passar just oss. Själv klart kommer inte att bli gul och gröna skogar för det men vi kan i alla fall vara nöjda med att vi gjort ett aktivt val att ha makten i vårt eget land. För det är långt i från alla som får.

#maktgalan

Av Maria Ahlby - 4 juli 2016 00:00

Idiot
Hur kan du vara så du, du tror det gör ont.
Jag har gjort mycket dumma val i livet och du är ett av dom. Idiot!
När du valde mej fick du nyckel till dörrar som öppnar allt. Du där emot valde att lämna det i korsdrag. Idiot!
När jag påminns om tiden som var, ler jag av nöjdhet att det var då och jag är i nuet. Idiot!
Kämpar men knogar av stål som deformerar mitt motstånd. Dom tror jag är en vanlig sofistikerad tjej. När ingen ser vänder jag myntet snurrar bordet och regerar allt med min makt. MAKT.... Ja ett skapligt tungt ord och Ofta med en negativ klang. Jag har makt och jag värnar om min rätt att ha makt. Makt över mitt liv och mina val.

Du är äcklig, en sessa du sa men ingen tron du gav. Du kan ikke äga en annan människa om du ikke äger dej själv först.
Idet, stugan i skogen eller hålan i staden vår värdigt nog. Varken fysiskt eller psykiskt hållbart för en drottning av rang.

Har vunnit värdigt sällskap genom att offra både vänner och dyrbar tid. Men van stort och fick alla visdom och känslor med i jackpotten.

Vissa går in i mitt liv för att stanna andra inte. En del vill bara ge och andra tar så mycket dom kan men ingen passerar osedd. Viktigt på vägen är att inte våndas över det förflutnat utan hellre le åt det som komma skall.

Vi har en hemlis som inget vet och därför är det en hemlis.

Ovido - Quiz & Flashcards