Alla inlägg under oktober 2015

Av Maria Ahlby - 19 oktober 2015 07:20

Tydliga mål rak väg och ingen motvind.

Första steget till förening är medvetenhet när man blivit medveten är man också kapabel till förnedring. Med bekräftelse och förståelse från omvärlden kan man komma hur långt som helst. Underskatta aldrig kraften i bekräftelsen både från dej själv och andra. Misstro aldrig ett sant ord. Lita på dina medmänniskor det är bara sjuka människor som vill skada andra. Dom är inte värd dej. Tala med känslor handla med mod och njut av alla 24 timmer på dygnet. Du väljer vad du gör med ditt liv ingen annan kan ta ansvar för dina val. Välj vad det viktiga är för just dej.

Så mycket bättre när vi är tillsammans.

Radhacken är ett bra bearbetnings redskap.

Av Maria Ahlby - 18 oktober 2015 20:22


Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit,
och den startar på ett kick, det är en makalös manick.
Jo jo, det förstår jag, men vad är det för en maskin?
Det är en evighetsmaskin!
Jao, jaha, är det en evighetsmaskin?!?!
En, en evighetsmaskin? Du menar att den bara går och går av sig själv hela tiden?
Men, men vad ska man med den till? Om den inte gör någonting?
gör någonting? det är klart att den gör någonting!

Ruskigt givande med en tillvaro där jag njuter i stunder så väl som i både framtid och dåtid. Jag växer och växer på så många vis. Årets dyraste lunch är under planering och det kommer bli super kul. Den mindre ön levererar åter igen godis på många vis. Bajs är nice som drängen sa.

Av Maria Ahlby - 16 oktober 2015 11:26

Låg i fosterställning på köksgolvet och kippade efter luft. Hela bröstkorgen krampade samtidigt som det tryckte inifrån och ut. Ville bara fly, springa ifrån min egen kropp. Min egen kropp min hjärna jobbade mot mej kände mej sviken av mej själv. Varför hade jag inte lyssnat på mina behov och känslor i tid.

Trots frustration trots irritation trotsar jag omvärlden och dess normer. Jag väljer att stå stark, JAG SKRATTAR FARAN RAK UPP I ANSIKTET!
Funktionens fantastiska kamp lappar ihop 1&1 och blir fantastiskt. Tänker ibland på verandan mitt på Öland där man kan bara vara. Det var mitt första ställe efter många år där jag kunde finna lugnet och inga måsten. Tänker också på alla dom fina sköna människorna som klivit in och ut ur mitt liv senaste åren. Alla möten leder till en känsla, känslan leder oss till val, valen visar oss vägen framåt.

Att stå stark stolt och trygg är mitt motto just nu. Alla vill kakan äta men jag avstår. Ni kan ta min också.

Sanningens lögner bjuder upp till dans och alla bär grönt, ljudet av dina andetag får mej att rysa så kroppen krampar. Lusten är påtaglig och det känns i skuggan, skuggan av mitt EGO. Lyft handen mot mej och du kommer ångra din tanke, vänd mej ryggen och jag lovar att stämpla den. Riken att jag går ur detta som förlorare och inget alternativ. Tydliga mål och medvetenhet gör att jag är XENA

Av Maria Ahlby - 10 oktober 2015 23:29

Att skeda på soffan. PAX för att vara lilla skeden. Men den lilla skeden är ingen liten sked utan den stora skeden och den stora skeden är bara en bland alla andra bestick om den ligger i lådan. Gaffla inte med mej jag är vass som en kniv.

Varma händer mot hunden, ömt och lent värmer inifrån och ut. Konstlat rätt på ett tokigt sätt väljer jag att släppa alla om och men och bara stänga av och bara vara. Väljer också att värdera det som gör mej gott.
Jag må va ego och självisk många gånger men när jag väljer att ge allt till/för någon annan så gör jag det hel hjärtat.
Men nu se ni, nu är det bara jag och minna behov som står i fikus.
Smek min rygg och kyss mej i nacken. Värna om min närhet och beundra mitt allt. Jag vacklar inte längre och kommer aldrig igen falla i den gropen. Jag tar en ny stig i en ny riktning och viljan att lyckas får mej att sväva.

Många bygger broar andra tar båten. Jag vill boka flyget och köra skoter.
Men brevbäraren kommer snart och jag behöver inte frysa mer. Skall göra bästa reklamen posen någonsin för företaget och för bossen såklart.

Av Maria Ahlby - 8 oktober 2015 11:33

Ja det är detta jag jobbat mot och det är detta jag jobbar med

Av Maria Ahlby - 7 oktober 2015 23:29

Jag bara njuter!
Åter igen har det kommit tull min kännedom att det är många som pratar om mej, spekulerar i vad som händer i mitt liv. Varför frågar ni inte mej? Jag bara undrar? Det är ju ändå bara jag som har alla svar.

Nej det är sällan som ni tror, ni bygger upp någon gottig fantasi värld om mej, något förbjudet något oklart och något spännande. Ja men jag bjuder på det finns det inget annat som kan roa er så gör jag gärna det.

Tänk om jag skulle gjort att det som "folk" säger att jag gör. O HÄRRE MIN GUD satan hade blivit svartsjuk.

Stark stolt trygg lever jag idag själv med min fina son och njuter i ensamheten för första gången på väldigt länge. Behoven av gemenskap, tillhörighet och socialtumgänge ser mina finna vänner till att tillgodose. Jag är nöjd!

I skogen finns det slemmiga sniglar kraxande korpar och så här års trötta björnar. Åter igen en BJÖRNKRAM hade inte varit fel. O låssas inte som student inte vet vad jag menar. Jo jag sa just hej hallå kom och krama mej.

livets stora gåta älska glömma och förlåta heter det ju. Jag älskar men glömmer aldrig känslan. Jag kan förlåta men det krävs ljusår för att det skall ske.

Av Maria Ahlby - 6 oktober 2015 00:14

Ruskigt likt någon från av halvförbjuden blaska. Du borde få bra betalt för ditt yttre. Om inte annat så kan din skarpa hjärna prata sig till allt det du är värd. Tänk att något så overkligt kan vara sant. Ne det tror jag inte på, vi får se vad som kommer på posten framöver. Hoppas det står avsändare på baksidan.... Host Host.

Kapitel 29 börjar ta slut och det är dags för sidbyte snart. Jag laddar upp med nya starkare mål och mindre procenter. Mer massa och volym. Jag är inte den Som inte vågar, jag är inte heller den som backar. Men jag är den som kaxigt säger att jag kommer lyckas. första dagen helt utan socker och strikt kost schema. En fin människa sa till mej idag, klart du klarar det, skall bli kul och se hur du kommer se ut. Jag vill inte höra att jag är fin som jag är. Tack men det vet jag redan. Jag vill inte få på mej att jag är överdriven i min träning och allt som rör den. Detta är min dröm och mitt mål inte fan klankar jag på dej och dina val. Stötta mej och peppa mej. Ni får bara en ännu bättre Mia att leva med framöver. Jag kommer tacka nej till vissa tillställningar och om jag kommer så kommer jag med min matlåda. Hoppas alla mina vänner väljer att söporta mej ända upp på senen när jag skall tävla. Jag är laddad till 1000 nu. Kliv på tåget och åk med.

Ovido - Quiz & Flashcards