Alla inlägg under oktober 2014

Av Maria Ahlby - 30 oktober 2014 16:10

jo men varför inte cheka in för en femte resa denna månad. För det är ju så roligt att åka båt. Men denna gång skall jag inte åka på varken jobb resa eller chopping tripp. Jag skall bara åka för min egen skull. För att jag vill. För att jag bara vill vara själv i detta. Vill inte dela med dej på någe vis. Vinsten är min och bara min. Om ca 3 timmar kommer jag i hamn i famn och det känns så himla bra.
Ingen ve vad jag vet och alla kommer bli skapligt förvånade. Min hemlighet stannar vid mej tills dagen är inne.

Av Maria Ahlby - 24 oktober 2014 21:41

: Verity, Denial and Remorse

She's getting close to what is true
She's getting close to what?s in you
Everyday have been a strife
How to live inside your lies
Every time she's been at home
Every time you've been away
She?s been sitting all alone
You never made her feel ok
Everything she ever knew was killed by you
Take what you can and go
Because everything you got is what you feel right now
Take what you can and go
Cause live is so much more and you will rise some how
You're everything she ever had
When she was lonely feeling sad
You had the time to make it good
But you never understood
You were living on the side
You were living inside lies
A liar, denier

Av Maria Ahlby - 22 oktober 2014 19:34

Alla nya dagars slut.
Det är inte som du trodde. Låsta dörr är låsta av en anledning, du skall inte passera. Orsak oklar med definitiv.
Pepsi MAX är gott. Jag vill ha ett pucko inte bara varm choklad. Det är för mycket socker i. Ju minde sötma desto bättre..... Eller???? Ja socker är ju söt men det är aspartam också. Hm... Söt på olika grunder och farlig på olika vis. Välj hur du vill bli lurad och välj hur du vill dö. Jag tror på döden. Alla kommer vi dit. Vägen är bara olika lång och olika kantad med olika händelser.

En blomma, en blomma av omtanke. En blomma som snart kommer Vissna och dö. Men det gör inte det är tanken bakom den som räknas i detta fall. Är värd all uppvaktning som kan ges. Är älskvärd och fin. Glöm aldrig vardags lyxen till dem du bryr dej om.

Ingen tvivel och ingen ånger. Jag släpper inte tanken, drömmen om din varma famn. Vill vara liten i din famn. Bästa M varför dagarna så långa. Varför är du inte närmre oftare. Du är saknad och omtyckt.

Raggmunkar och bacon är gott

[Bild]

[Bild]

Av Maria Ahlby - 22 oktober 2014 00:49

Destruktiv BLUSE!
Vakna titta sig om kring och inse att dagarna går. Förstå att tiden går inget kommer vänta på att jag skall hinna ikapp. Jag slår mej fram bland nyheter som skrämmer, vänner som vänder och inte tittat tillbaka. Dagar av magont och bullrande hjärta. Ingen vet och ingen förstår. Varför jaga det som inte kan fångas. Varför försöka klättra upp för en hög slät vägg men vikter runt fotlederna. Hur kunde jag tro på lycka. Och rättvisan när allt är så tydligt, tydligt att jag aldrig kan måla vitt med svart färg. Du var min bästa vän, min kompanjon , men krigare i livet. Idag står jag själv.
Jag kliver ur sängen. Fixar mitt morgonkaffe och försöker känna njutning av den första koppen. Det är bröt varm, för beskt och mjölken är slut. Klär på mej och borstar tänderna. Mascaran läggs på med finess på en sekund. Börjar få kontroll. Jag stärker på mej framför spegeln. Lee nu in med magen och tindra med ögonen. JAAA där just då just där var det okej. Släpper tagen och andas ut. Hur blev det nu. Blev det "fel" nej jag är fan snygg som jag är. Stolt för den kropp jag har. Stolt för dom ärren jag fått genom min resa genom livet. Ärren har format mej på alla möjliga viss. Jag är inte en lite grå människa. Jag är en stor färgglad älskvärd kvinna. Jag är en kiper om du vågar.
På med skorna och jackan. Stannar upp påvägen ut genom dörren. Vänder mej in mot mitt hem o ler. Tänker -jag har det bra, jag lever som jag vill och förtjänar. Ingen kan ta mina känslor från mej. Ingen kan häller förstå mina känslor dom är mina och bara mina. Jag väljer att känna bra känslor som stärker mej. Låser dörren bakom mej och med det låser jag också in min trygghet min älskade egna fantastiska trygghet där jag är drottning. Där jag är kapten på min eget skäpp. Där jag skriver reglerna och ändrar dom när jag vill. Denna gång ler jag på riktigt när jag känner mej fin. Jag ler mot livet som försökte spela mej ett spratt. Livet ville testa mej men som så många gånger överlistade jag systemet och hur det borde bli.


Allt som känns på riktigt är på lossas nu.

[Bild]

Av Maria Ahlby - 17 oktober 2014 12:02

hur länge är det okej att ligga kvar i sängen på morgonen? Det beror sig nog på. Magen kurrar lite men inte akut ännu. Rastlös, Ne faktiskt inte. Ja bara njuter av inga mosten. I kväll jobbar jag med mina Goa kolegor och skall rocka hela Hemse med bihang.
Men just nu skall jag bara ligga kvar och njuta en liten stund till.

Om 5 dagar bär det av mot Ullared med några av dom bästa KOlegorna. Skall bli så skoj. Och sen hem och vända i princip innan jag skall åka båt igen. 6 resor med DG på kort tid.... Tur att det är sååååå roligt med dryga 3 timmar på pråmen. 3?6 =18 ja det blir mindre än ett helt dygn i alla fall om man skall se det positivt. Men jag får ut mycket glädje får jag ut av det. Kontot lär bli tomt men lyckan är total.

Av Maria Ahlby - 12 oktober 2014 18:15

jac kan ju säga så här att alla andra du möter är inte som jag. Ingen är som jag. Jag är unik kan man säga. Du skall nog vara glad att det bara finns en av mej. Eller en och en halv finns det ju faktiskt. Jag är medveten och nära. Jag är inte elak men ärlig. Jag slår inte omkull dej om jag inte tänker fånga dej. Vill att alla skall få vara hela och om du faller kan du hå sönder och det vill kag inte. Jag vill se dej och andra lyckliga. Men det är bara du som vet vad som kan göra dej lycklig. Det är bara jag som kan veta vad som gör mej lycklig. Ingen är värd att lida ingen kan vara värd det. Men det finns folk som jag tycker mindre om. Vill inte äns dom illa. Vill bara slippa se dom. Vill inte se, vill inte höra och absolut inte röra.
Saker och ting förändras med tiden. Inget är för evigt.

Som sagt. Jag är inte som dom där andra. Våga tro på mej för du kommer få tveklös ärlighet tillbaka.

Det är bra med radhack om man odlar typ majs

Nr2

Av Maria Ahlby - 11 oktober 2014 23:45

jaha så blev man nergraderad från förstahands val... Till ja bag har inte en aning men vi kallar det nr2. Andra plats, inte 100 men nästan, bra men inte bäst. Helt enkelt är jag inte det viktigaste ikväll. Ja kommer jag någonsin kunna förlika mej med den a känsla. Det är inte så att alla alltid är nr1. Men jag vill det och jag är nog lite för trygg med den känslan att alltid komma först på prioriteringslistan. ( det var ett långt ord) jag får nog svälja stoltheten lite och bara gilla läget. Tro på det jag vet och sparka ut alla dryga demoner i mitt huvud. Jag vill tror och hoppas på det jag hört. Jag vill tror och hoppas då det jag vet.
Men lik förbannat sitter det en liten Störig känsla o min mage som får hjärnan att spinna iväg i helt fel riktning. Skall man välja det säkre före det osäkra. Skall man välja trygghet före otrygghet. Skall man sluta hoppas och bara förlika mej med tanken att drömmar slår inte in.
E ja pallar inte att diskutera med dryga demoner. Jag håller om min stora kärlek i livet och sover istället.

O du! Japp det är dej jag skriver om. Puss o godnatt

Av Maria Ahlby - 11 oktober 2014 21:24

det låg gröna hinner i diket. Gul traktor. Svarta däck. Gul svamp. Grus grus grus. Lila stövlar & gröna stövlar. Vit gröt. Ja alla möjliga färger har snurrat runt runt runt idag. att hålla koll, att förstå. Ja allt eller inget idag med vilken glad kille jag har. Ja nästan hela tiden i alla fall.

Såååå långt bort men ändå så nära, nära i tanken nära i hjärtat. Trygga famnen för efterlängtad. Jag är inte rädd, jag är inte orolig längre. Bara full av saknad och längtan. VILL VARA NÄRA DEJ!

Oj en tiger. Gåtorna är många och vi måste kämpa för att komma fram till skatten. Vi kan vinna vi kan ta dom. Röda eller blå. Jag skulle säga orange om jag fick bestämma. Vill du ha nyckeln måste du klara gåtan. Gåtan finner du under stenen. Stenen ligger mitt i muren, Murren som skiljer oss åt. Riv Murren, hitta stenen, lös gåtan och kom o krama mej. Jag sa HEJ kom o krama mej. Jag sa HEJ kom o krama mej.

Imorgon sistadagen innan nya börjar på riktigt. Du är viktig för mej mitt hjärta

Ovido - Quiz & Flashcards