Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Radlyset

Av Maria Ahlby - 22 oktober 2014 00:49

Destruktiv BLUSE!
Vakna titta sig om kring och inse att dagarna går. Förstå att tiden går inget kommer vänta på att jag skall hinna ikapp. Jag slår mej fram bland nyheter som skrämmer, vänner som vänder och inte tittat tillbaka. Dagar av magont och bullrande hjärta. Ingen vet och ingen förstår. Varför jaga det som inte kan fångas. Varför försöka klättra upp för en hög slät vägg men vikter runt fotlederna. Hur kunde jag tro på lycka. Och rättvisan när allt är så tydligt, tydligt att jag aldrig kan måla vitt med svart färg. Du var min bästa vän, min kompanjon , men krigare i livet. Idag står jag själv.
Jag kliver ur sängen. Fixar mitt morgonkaffe och försöker känna njutning av den första koppen. Det är bröt varm, för beskt och mjölken är slut. Klär på mej och borstar tänderna. Mascaran läggs på med finess på en sekund. Börjar få kontroll. Jag stärker på mej framför spegeln. Lee nu in med magen och tindra med ögonen. JAAA där just då just där var det okej. Släpper tagen och andas ut. Hur blev det nu. Blev det "fel" nej jag är fan snygg som jag är. Stolt för den kropp jag har. Stolt för dom ärren jag fått genom min resa genom livet. Ärren har format mej på alla möjliga viss. Jag är inte en lite grå människa. Jag är en stor färgglad älskvärd kvinna. Jag är en kiper om du vågar.
På med skorna och jackan. Stannar upp påvägen ut genom dörren. Vänder mej in mot mitt hem o ler. Tänker -jag har det bra, jag lever som jag vill och förtjänar. Ingen kan ta mina känslor från mej. Ingen kan häller förstå mina känslor dom är mina och bara mina. Jag väljer att känna bra känslor som stärker mej. Låser dörren bakom mej och med det låser jag också in min trygghet min älskade egna fantastiska trygghet där jag är drottning. Där jag är kapten på min eget skäpp. Där jag skriver reglerna och ändrar dom när jag vill. Denna gång ler jag på riktigt när jag känner mej fin. Jag ler mot livet som försökte spela mej ett spratt. Livet ville testa mej men som så många gånger överlistade jag systemet och hur det borde bli.


Allt som känns på riktigt är på lossas nu.

[Bild]

 
 
Elin

Elin

23 oktober 2014 14:47

söt bild!

http://lundboden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ahlby - 30 augusti 2019 22:53


Att göra val är både lätt och svårt. Att göra val för min egen vinning skull eller höra val som kortsiktigt hjälper andra men på sikt skadar mej. Eller göra val som på kort sikt hjälper mej framåt men kanske inte passar in i andras mönster. Jag svaja...

Av Maria Ahlby - 23 oktober 2018 08:52

Jag är så trött. När jag var barn under åttiotalet satt mammorna under fläkten på en pall. De rökte Blå Blend, hade blå mascara som enda make-up och var enastående vackra med sitt permanentade hår. De hade hår under armarna och köpte Big Pack till...

Av Maria Ahlby - 28 december 2017 22:31

Vi är många som älskar julen med allt som hörtill i våra traditioner. Allt i från adventsfiranden men 4ljus i staken nejlika apelsiner i röda band. Kalender öppnings och önskelistor. Att vakna den 24/12 är en pirrig känsla. Fina kläder allt luktar go...

Av Maria Ahlby - 29 oktober 2017 11:16

Förvänta dej inte att möta en glad trevlig snäll söt charmig behaglig figur. Jag är kvinna, i detta paket ingår inga humör svängningar snarare en begodslbsna. Jag är inget i närheten av en blomstrande sommaräng snarare ett minfält. Det är ingen idén...

Av Maria Ahlby - 1 oktober 2017 21:49


Ha ha ha du tror att det är äkta och på riktigt, men snälla lilla vännen plåster sitter inte för evigt. Antingen rycks dom bort eller så ramlar dom helt obemärkt av i badhuset. Krusbär och vårrullar är ätbara men ingen vardagsmat precis. Men pann...

Ovido - Quiz & Flashcards