Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Maria Ahlby - 4 oktober 2014 01:49

VINST!
Jag är på banan igen. Gasen i botten och bara ökar, lägger i nästa växel och närmar mej målet igen. Du försökte och kom ikapp men nu drar jag från igen. Jag är säker på min vinst igen. Vinstens söttma är smakrik och ja njuter. Tackar min kartläsaren som gör detta möjligt. Jag axelirerar och försvinner ur ditt synfält. Du är utdömd. Du är en förlorare och kan lika gärna åka hem o gömma dej.

Smärtan är påtaglig men älskvärd. Varje rörelse bränner i hela kroppen. Varenda muskel skriker efter på fyllning och tröst. Jag är en krigare och krigar mot andar och demoner. Fenomenens kraft är maktfull och betydelsefull.
Dag in och natt ut. Allt rullar på som en hamsterhjul, vill vi rulla med eller kliver vi ur och tar nästa hjul. Du jag vi dom.

Faska fula fiskar simmar i mörka vatten. Vi ser dom inte förens dom kommer upp till ytan och visar sig. Hur kan vi skydda oss ifrån dom. Skall vi skydda oss i från dom. Dom behövs nog också. Utan motgångar kan vi inte njuta av lyckan, lugnet och tryggheten.


Long rode on your on

Ovido - Quiz & Flashcards