Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Skrev ett inlägg

Av Maria Ahlby - 22 december 2015 03:06

Mellan 14-20 är värst på alla vis.
Tomhet och olyckan känns så då. Varför just då, varför är det lättare innan och efter. Varför känns det på detta vis. Snart är 14-20 borta och det är 100 läge hela tiden. Jag tar dej för givet! Förväntar mej ärlighet enkelhet och trohet. Förväntar mej saningen och inget annat och tar inget annat. Är inte det minsta orolig över att jag skulle få någon annat heller. Öppet är vårt ledord. KEYMI ge mej nyckeln till våran tid.
Förstår oron om ovisheten och redslan att vara ny i det nya ensam. Du är värdefull och allt du gjort kommer löna sig det lovar jag. Att välja mej är att välja framgång. Jag påverkar jag stärker och jag stöttar dom som är värda mej och min närvaro.
Dessa individer som valt bort mej. Beslutet fattades på en sekund men det blir en livstid av ånger. Det finns bara en chans, en chans att göra rätt. Långsint och bestämd. Ger jag 100 så får du 100 men sumpar du minsta lilla så får du gå. Slösa inte med min tillit och tro. Jag är värd det bästa och tar bara det bästa så du förstår.

Livet är kantat av möten som en flipper kula studsar vi fram och tillbaka mellan högt och lågt.
Samlar poäng och styrs av mötena längs färden. Orolig och rädd spelas spelet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ahlby - 30 augusti 2019 22:53


Att göra val är både lätt och svårt. Att göra val för min egen vinning skull eller höra val som kortsiktigt hjälper andra men på sikt skadar mej. Eller göra val som på kort sikt hjälper mej framåt men kanske inte passar in i andras mönster. Jag svaja...

Av Maria Ahlby - 23 oktober 2018 08:52

Jag är så trött. När jag var barn under åttiotalet satt mammorna under fläkten på en pall. De rökte Blå Blend, hade blå mascara som enda make-up och var enastående vackra med sitt permanentade hår. De hade hår under armarna och köpte Big Pack till...

Av Maria Ahlby - 28 december 2017 22:31

Vi är många som älskar julen med allt som hörtill i våra traditioner. Allt i från adventsfiranden men 4ljus i staken nejlika apelsiner i röda band. Kalender öppnings och önskelistor. Att vakna den 24/12 är en pirrig känsla. Fina kläder allt luktar go...

Av Maria Ahlby - 29 oktober 2017 11:16

Förvänta dej inte att möta en glad trevlig snäll söt charmig behaglig figur. Jag är kvinna, i detta paket ingår inga humör svängningar snarare en begodslbsna. Jag är inget i närheten av en blomstrande sommaräng snarare ett minfält. Det är ingen idén...

Av Maria Ahlby - 1 oktober 2017 21:49


Ha ha ha du tror att det är äkta och på riktigt, men snälla lilla vännen plåster sitter inte för evigt. Antingen rycks dom bort eller så ramlar dom helt obemärkt av i badhuset. Krusbär och vårrullar är ätbara men ingen vardagsmat precis. Men pann...

Ovido - Quiz & Flashcards