Alla inlägg den 18 juli 2014

Av Maria Ahlby - 18 juli 2014 22:21

I alla grupp konstsalonger finns det ett svart får.
I alla äpplen finns det en kärna.
I alla tankar finns det en känsla.
I alla dygn finns det en natt.
I alla jag finns det en MIA.

Jag jag jag o jo just det ja JAG!
Mitt jagiga jag växer allt mer och mer.
J som alltid tror på min förmåga att prestera. Du är fanemej den bästa på att peppa mej, lyfta mej när jag är på väg att falla. PT du stöttar upp och jagar på när det behövs och bromsar när jag inte kan. Ni är värdefulla i min utväckling. Jag kliver fram som en bulldozer och ser i ga hinder just nu. Eller jo MATEN. Hur fan skall jag fixa MATEN. ? KBT kanske? Ja den tanken har slagit med många gånger. Hur kommer jag ditt. Funkar det. Varför, hur, osv. Ja jag vet i all fall att jag kan om jag vill, o jag vill så då kan jag. Måste bara hitta till start för att kunna starta.

Alla resor har ett mål.
Alla snören har en ände.
Alla timmar har 60min.
Alla är vi målsökande bomber som laddar ur mer eller mindre mellan varven. Varven ja. Hur många var är det i en ring?

Lyckliga gatan där jag är i kväll. Lyckliga gatan där jag skapat mängder med minnen. Lyckliga gatan som jag nu får visa min son. Lyckliga gatan du lever än.

Gå gå gå. SPRING uppför berget, jogga ner. Hela vägen bort sväng höger sen höger igen och till slut lite styrka i lekparken innan jag svängde vänster och hamnade mitt i rally banan och fick se stiliga DA köra sin coola nya bil. Livet är värt att sattsa på. Så det gör jag nu.

LYCKLIGA GATAN

Av Maria Ahlby - 18 juli 2014 15:24

Ljuvlig dag med den gladaste av dem glada. Hacka packa täck sysslar inte vi med i år. Vi packade bara. Hackandet och täckandet lämnar vi till dom andra.
Spikarna i altan golvet MÅSTE bankas ner snart. ( kan de jag skall lägga min energi på) ont gör de tamefan.

Hur tänkte tillverkare nu. Parallellt ???? Typ as tokigt. Jaja moffa får laga..

Luften på ön, luften vid havet, avlägset hör ja fiskmåsarnas skrik. Njuter av lugnet i hängmattan med min avkomma. Bamse film och bloggen, VI ÄR NÖJDA.
Solen värmer, den svaga havsbrisen gör denna dag till fantastisk.

Du jag vi i världen.

M&M är bokade på båten. M&M&M är bokade på båten. M är bokad på båten. H,H här kommer vi. Götakanal släng dej i väggen Klarälven regerar. BåtBuss eller BussBåt. Vad är skillnaden. Sol sol sol shipp o hej o välkomna till hajk.

Rädda joppe död eller levande!

Barndomen har många fina minnen. Men det är väll ännu min barndom att bygga minnen i. När tar den slut? Är det vid 30, eller hur är det. När blir man vuxen. Måste man bli tråkig när man är vuxen. Jag gillar mitt liv o skiter i att kategorisera min ålder.

HUSBIL

Ovido - Quiz & Flashcards