Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Maria Ahlby - 1 januari 2015 23:30

ja tack för kaffet det var gott men nu kan jag inte sova.
Allt bara snurrar runt runt runt i mitt huvud. Ja passar på att försöka strukturera upp träningen och kosten. Jag vet vad målet är och jag vet vad som krävs för att komma ditt. JUST DO IT! Nja vafan när kag väl sitter där eller blir sugen eller bjuds på gott så säger kroppen JA JIPPI GOTT GOTT GOTT. Och inte förens efter kopplar hjärnan vad som hänt och då är det försent. Jag vet ju att jag kan så varför funkar det inte nu. Jaja ny dag i morgon och jag har låst dörren in till ursäkts skåpet så det är lugnt. Det jag kommer göra i morgon är uppvärmning i form av intervall löpning ca 20min sen blir det mage och rygg för hela slanten. 15/3 ryggresningar 12/3lattsdrag 50kg, 12/3 rodd 55kg (smalt), 12/3 rodd 50kg (brett), sittupps 15/3, plankan och armhävningar. Och självklart min favorit klämmer jag in både början och slut. Vet inte vad den heter eller hur hag skall förklara men den stärker axlarna och det BRÄNNER som fan när man hittar rätt kontakt i muskeln.

O så var det de där med maten igen ja. Skall jag gå tillbaka till lax och grönt igen kanske det kan mej bra energi och rätt förutsättningar. Men hag vill gärna komna på något som jag kan få med mej sällskapet på. Drygt tråkigt att både laga och äta olika. Ja den tåls att klura på. Imorgon blir det att googla kost schema och sen börja plugga. Har jag kommit så här långt kan jag fan nå det stora målet också

Av Maria Ahlby - 1 januari 2015 21:46

dom första orden för 2015 följdes snabt av tårar. Sviken lämnad och övergiven tröstades super hjälparen av sin mor. Det var inget illa menat. Bara en miss att inte varit tydlig nog mot lite som totalt kärat ner sig i sin nya idol. Snabt på banan igen intogs frukost och samtalade om det fantastiska kvällen vi fick uppleva i nya bekantskapen. Roligt busigt och väldigt trevligt.
Mitt höganalyserande helvete till hjärna gjorde då klart många utvärderingar under kvällen. Summan av kardemumman, kvittot från kvällen är lätt. Ett stabilt tryggt gäng med vänner som på RIKTIGT bryr sig om varandra. Fantastiskt att få vara med i detta. Hedrande att få vara delaktig, jag kände mej välkommen i den totalt nya sotvationen.

Dagen fortskred i glädjens tecken med mys i Slite med morfar som fyller år. 60år mellan dem 2 killarna som betyder mest för mej. Massa bus och glada miner från både liten och stora.
Nu sover liten sött och den trötta mamman gör han snart sälskap.

Alla har ett förflutet. Inget att vara orolig eller avundsjuk på. Det är ju i det förflutna av en andledning.

Av Maria Ahlby - 1 januari 2015 12:05

under 2014 har jag pendlat som en idiot mellan hopp och förtvivlan och en gnutta lycka mellan varven. Jag trode faktiskt inte på ett bra slut. Jag trode absolut inte på att jag skulle kunna komma tillbaka till "livet" igen.
Men det finns mycket kvar att jobba med. Jag är stark stolt och trygg i mina val och mål med veten så att lyckas blir nog ingen stor utmaning. Jobbigt men lätt rodd.

Tackar alla hjärtligas för att jag fick avnjuta dem sista timmarna på 2014 i fint sällskap, trevliga fina vänner som du delade med dej av. Tackar alla för att ni gjorde min och dogges kväll till något vi vill minnas. Tack för allt och hoppas vi ses igen.

Disciplin är ett klurigt ord.

Den stora idolen är funnen. Lyckan är total.

Ovido - Quiz & Flashcards