Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Maria Ahlby - 12 januari 2015 21:11

vart ligger fokus idag?
Lite mer än höftbrätt isär. Hela foten i golvet. Hälarns får inte lyfta. Kontakt med mage lår rygg. ANDAS! Ner och upp igen. Vågar börja lägga på lite vikter nu. Ännu mycket teknik träning. De gick ju bra, ökar vikterna till det dubbla. Ja nu känns det men det är långt kvar till smärtgränsen. Tekniken sitter inte helt så jag får ha lite tålamod. 12-3 10kg plus stången. Jag jobbar mer uppåt. Droppsett i rodden 60-40-30 = 12-12-6 klart nöjd.

Nu väntar domen efter julens uppehåll. Jag är inte speciellt nervös då jag inte tycker att det varit så mycket "lyxande" jag har njutit av det goda och haft det så bra jag kunnat.

Inget överraskande resultat idag. Jag är stolt. Inte nöjd men stolt. Nu tar jag tag i detta resultat och formar om det så jag blir nöjd också.

Av Maria Ahlby - 12 januari 2015 00:45

lite ont men fick plåster på såren. Magvärken släppte och jorden började snurra igen. Alltid bästa känslan efter. Håll inte känslorna inom dej för då syns/hörs dom inte och du kan dom häller inte upplevas fullt ut.
Fruktansvärt fantastiskt välkomnande och lätthet blir jag bjuden på gång på gång på gång. Jag är förundrad och överraskad att det finns så fantastiska möten i mitt liv. Välkommen och sedd av alla nya. Jag väljer lätt vissa dagar betänketiden är inte ens nöjdvändig.

Barn och fulla människor är ärligast. Dom talar inom dom tänker (på gott och ont) men saningen kommer.


TA DINA MEDMÄNNISKOR FÖR GIVET!
Ja jag tycker faktiskt det. Klart jag skall kunna ta för givet att folka beter sig. Jag tar folk föregivet och det tänker jag fortsätta med.
(UTLÄGSVARNING)
Jag tänker att om DU har ett återkommande beteende och ständigt har en förklaring till varför du gör som du gör. Typ därför att - jag har en diagnos. Jag är fostrad så här. Jag bara är så här. Jag har alltid gjort så här. Osv. Jag då är du ju medveten. Medvetenheten gör dej också skyldig till att kunna förändra. Jag vill inte ändra på folk det är inte så jag menar. Men jag tycker inte att folk kan bete sig hur som helat. Det finns ett ansvar. Ett ansvar gentemot sig själv och mot sig omgivning. Sunt förnuft och tydlighet. Jag vägrar att ge dej rätten att bete dej som en svin. Jag ger dej rätten att vara min medmänniska.


Sist och minst våga vara lyhörd på dej själv. Våga ifrågasätta dina val. Hitta känslorna och behoven som styr dej i livet. Våga älska, älska dej själv

Ovido - Quiz & Flashcards