Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Höga grader!¡!

Av Maria Ahlby - 29 juni 2014 00:30

Några heta tips från mej till DEJ!
1. Drick inte goda drickbara saker men HÖG koffein halt sent på kvällarna. Jag blev över spidad, tokigt men sant gym,jobb och gym igen. Ja borde vara trött. Men gör man av med energi så får man ny energi. Ny energi är MYCKET mer efterkrigsårens en gammal sparad energi.
2. När kroppen säger -ONT! Lyssna på den. Men jag stannar inte upp för det. Om jag stannar så hinner jag inte med resten av världen. Jag vill inte komma efter i den rytmen. Jag vill vara i framkant så jag fortsätter marschera mot framtiden. Med stadiga steg (tejpad fot) rör jag mot frontlinjen.
3. Spela inte spelet om du inte kan reglerna. Eller är stark nog att skapa egna regler. Då måste du vara skarp nog att kunna få med dina med spelare på nya reglerna. Inte det lättaste.
4. Ta ingen skit. ( alla mackt åt Grynet vår befriare) Min tanke - alla andra är dumma i huvet och jag är bättre än dom. Jag kommer långt och jag vet varför.

((( en parentes bara. Viste du att DANS är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt beteende? Tänk på det nästa gång du går ut för att dansa )))

5. Sluta ALDRIG prata. Hörs du inte kommer sakta men säker att tyna bort. Se till att folk hör dej och dina åsikter. Visa upp dej och dina ORD!
6. Jaga inte högvisten, men nöj dej inte häller med bottenskrapet. Dröm , ställ krav, våga vilja vara unik och udda.

ALLA LIKA ALLA UNIKA.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ahlby - 30 augusti 2019 22:53


Att göra val är både lätt och svårt. Att göra val för min egen vinning skull eller höra val som kortsiktigt hjälper andra men på sikt skadar mej. Eller göra val som på kort sikt hjälper mej framåt men kanske inte passar in i andras mönster. Jag svaja...

Av Maria Ahlby - 23 oktober 2018 08:52

Jag är så trött. När jag var barn under åttiotalet satt mammorna under fläkten på en pall. De rökte Blå Blend, hade blå mascara som enda make-up och var enastående vackra med sitt permanentade hår. De hade hår under armarna och köpte Big Pack till...

Av Maria Ahlby - 28 december 2017 22:31

Vi är många som älskar julen med allt som hörtill i våra traditioner. Allt i från adventsfiranden men 4ljus i staken nejlika apelsiner i röda band. Kalender öppnings och önskelistor. Att vakna den 24/12 är en pirrig känsla. Fina kläder allt luktar go...

Av Maria Ahlby - 29 oktober 2017 11:16

Förvänta dej inte att möta en glad trevlig snäll söt charmig behaglig figur. Jag är kvinna, i detta paket ingår inga humör svängningar snarare en begodslbsna. Jag är inget i närheten av en blomstrande sommaräng snarare ett minfält. Det är ingen idén...

Av Maria Ahlby - 1 oktober 2017 21:49


Ha ha ha du tror att det är äkta och på riktigt, men snälla lilla vännen plåster sitter inte för evigt. Antingen rycks dom bort eller så ramlar dom helt obemärkt av i badhuset. Krusbär och vårrullar är ätbara men ingen vardagsmat precis. Men pann...

Ovido - Quiz & Flashcards