Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Maria Ahlby - 6 juni 2014 10:05

Jag är varken fördomsfull eller ytlig.
Det är insidan som räknas.

Jo men vist, ohoj!

Ja vist låter det bra att säga så. Men är det så då.? NE, men vi vill nog gärna tro att vi är så perfekta med varken fördomar eller ytlighet gent emot våra medmänniskor.
Vi agerar reklampelare åt oss själv allihopa. Hon sminkar sig innan hon går utanför dörren. Varför? Jo för att visa upp den bästa sidan så klart. O det är inte för att hon säger att hon skiter i vad folk tycker, utan för att det ju just det hon gör. Hon bryr sig vad folk tycker och hon behöver få den bekräftelsen. Hon vill att folk skall tycka om att se på henne. Det är lika mycket han som gör så. Fixar frillan en extra gång eller pustrar extra på bilen osv. Ja ni förstår nog vad jag menar.
Men det är viktigt. Inte fan köper man en bil som man inte sätt bara för att säljaren säger att det är super bra. Vi marknadsför oss själv både för andra människor men även för våran egen känslas skull. Det är utsidan som ger insidan en chans.
Många gånger väljer jag bort vissa människor i vissa samanhang för att jag helt enkelt inte tycker dom är snygga nog. (Bör jag hängas för det?)
Istället för att dömma och pek på mej nu så tänk på att när pekar på mej så pekar resten av fingrarna mot dej själv. Hur väljer du igentligen? Är du bättre en andra i dina val?

En egotrippad selfie drottning med kött på tallriken och en attityd i handskfacket.

Ovido - Quiz & Flashcards