Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Maria Ahlby - 8 juni 2014 23:51

Jo men vi kastar oss iväg till Skansen en söndag som denna. Varför inte bara komma på att det. o vi gör det, så tack gör Kaffit nu drar vi.
D är lycko samt med på mina upptåg och finner mej tokig mellan varven.
Väl framme möts vi av ägarinnan som med hjärtat hälsar oss välkomna. Alla attraktioner åktes och många fina djur fick vi se. Vi gick in i det lustiga huset där vi bjöds på spännande historier och fantastiskt skön stämning. Ett lugn över hela Skansen denna dag det tackar vi för. Väl ute igen åkte D den gröna faran och var mäkta stolt över sin prestation. Lite pip och svid när vi tackade för oss och styrde droskan mot nästa plats. Där fans hon han dottern hunden o sköldpaddan. Snabb snack o lite dämpning av mitt KATT behov.
När vi återigen landat i hemmets lugna vår får jag nästa impuls. D vi mublerar om! Ja de blir bra de. Jag tar den här. ( tog nappen o gick in på sitt rum) ja efter mycket svett och svordomar är nu vardagsrummet som nytt. Nöjd? Nja jo snart så. Ja sa hej kom o krama mej. Ja sa hej kom o krama mej. Men för fan va dom hånglade på tv ikväll på alla kanaler samtidigt. Jag går o lägger mej

Varför storstan o Skansen när man har vänner på landet.

Av Maria Ahlby - 8 juni 2014 08:53

Hur Tänkar du nu, tänkte jag?

Majoren från långa landet falukorv ville jag skulle rapportera in situationen från mitt pass på paradisets Ö.
J- det är stabilt. Några få idioter rör sig i minte klungor, men harmlösa.
M- Bra. Lill ön längst i norr, är det lugnt där?
J- ja bästa D håller ordning på badjävlarn så dom inte hittar på sattyg. Kliver ur ledet.
M- jag anländer så fort vädrets makter tillåter. kommer vid nästa raport tillfälle. Klart slut

Majoren hördes inte mer denna afton men B.b hade tok roliga upptåg för sig som vanligt. En kombination mellan allvar och humor, skratt, tunga ord och liten gnutta av för mycket ärlighet i vissa meningar.
Ärlighet gillar jag vad det än gäller.

Vad bjuder denna dag på för tokiga stunder. Har redan blivit utskälld, kramad och missförstod. Livets goda stunder med lilla D. Vi laddar upp med traktor film o KAFFI sen därför vi.

Lika bra som sist fast bättre förutsättningar att lyckas

Ovido - Quiz & Flashcards