Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Maria Ahlby - 12 juni 2014 02:11

Det finns kategorier till allt och alla men varför skall vi kategorisera allt och alla. Fördomar...... Nej! Jag? Inte, jag är ju fördoms fri.... :/ eller?
Ingen är fördoms fri! Vi kan var mer eller mindre fördoms fulla men inte FRI från dom. Jag tror det är bra. Jag tror att det är viktigt/nyttigt att utmana våra fördomar. Våga ifrågasätta oss själva i våra tankar och fördomar.
Om vi aldrig ställer dom kraven på oss själva eller våra med människor tror jag utvecklingen stannar till.
Jag har lärt mej mycket på kort tid nu. Jag vet att vad jag än gör, vem jag än möter och vad som än händer så väljer jag att ta lärdom av det. B.b städe mitt huvud på skaffat som vanligt med tankar och kultingar.
Många människor, många intryck, mycket skall processas och sorteras in i sina fack.
Har kommit på att det finns fler som jag, eller neee finns bara en jag och de e ju JAG. Men fler som har mina sidor. En som är ruskigt lik mej. En som tänker som jag. En som värderar som jag. En som tror på samma som jag. Men om vi lägger ihop dessa personer för vi inte ett ytterligare JAG.
Vi får en salig blandning av nästan lika bra JAG.

5km och det är jag värd!
Krama mej
Sova vakna drömma o glömma

Ovido - Quiz & Flashcards