Alla inlägg den 18 december 2014

Av Maria Ahlby - 18 december 2014 22:40

tanken var jul städning handlingen blev något helt annat.

Kurr Kurr, magen vrålar efter föda och katten jamade ikapp. Björnen blev in ringd och det var ett faktum. Lådan på torget skulle besökas. Vi lomade iväg för att byta pengar mot mat. Pifff och puff i holken hade NOLL koll och vi kan ju säga att dom gjorde bort sig lite. Men jaja jag klagar inte , tackar mår gott och lever vidare denna dag. Foderluckan fylldes och kaffi tarmens abstinens stillades innan det var dags att besöka den årliga marschen på den kyliga arenan. Efter den uppenbart efterlängtade vinsten för knotten vandrade vi tillbaka till högkvarteret. Ännu mer tankar på den där städningen fick med att ta tag i den extremt äckliga fläkten. O fy fan. Det var inte längesedan jag gjorde rent den sist men dra va äckligt. BLÄÄÄ! Sen vände jag norr ut. Ja eller mot mitten i alla fall. Prata L och prata M. Hämta D och hem o laga mat. Nja jo jag åt upp det. Känslostorm när det ramlade över mej att julafton snart är här och jag kommer sakna min valp som bara den när den dagen är här.
Efter lång väntan kom äntligen våran kompis. Mycket tracktor prat och film tittande. Nu ligger liten och jag i lådan för att ladda upp batterierna inför morgondagens jobb. Liten jobbar och sedan mot Slite för övernattning. Jag jobbar och sedan mot idet för övernattning. Alla nöjda och glada och ingen kom till skada.

Naaa hjärtat jag finns i chatten

Ovido - Quiz & Flashcards