Alla inlägg den 17 december 2014

Av Maria Ahlby - 17 december 2014 23:40

ibland är det lättare sagt än gjort.
Ibland är det lättare gjort än sagt.
Men idag blir det inte mer än vad det blev men det blev ju bra ändå.

Av Maria Ahlby - 17 december 2014 05:19

gjort är gjort - En avlossad kula kommer inte att vända.

Allt jag känner tycker och tänker grundar sig i mina behov och mina önskningar om hur livat skall te sig.
Jag använder aldrig DU form i någon negativ utpekning så som -Du borde, Du har inte osv. För jag kan inte säga vad du borde eller inte borde för kan känner inte dina behov. Men jag använder JAG FORM. Jag vill, Jag önskar, jag tycker. På så vis vill jag få fram mina önskningar om att tillgodose mina behov. Det är skapligt av väpna de att lägga det i JAG form. Börjar jag med DU och förljer upp det med något utlägg av vad jag tycker att du borde ha gjort så har jag redan ställt upp hela försvaret redo för krig också. Men om jag visar min andra sida och säger jag önskar att, så ger jag dej bara alla möjligheter till att lyckas möta mitt behov.
Ord och handling är 2 helt olika saker med dom kommer oftast tillsammans.

TA AVSVAR FÖR DINA HANDLINGAR KÖTTHUVUD !

Du kan inte säga något till någon och sen bara lämna och gå.
Hur du uttrycker dej påverkar mitt val hur jag tar till mej det. Låter du sur bitter och tvär så kommer jag uppfatta dej som sur bitter och tvär. Även i. Det bara är ett uttryck. Oj detta spinner vi vidare på. Sur bitter och tvär alltså. Vad grundar det sig i då? Jag tror inte på att vi människor har "bara" invanda betejende . ALLT GRUNDAR SIG I BEHOV. Vad är dina otillgodosedda behov som gör att du fräser som en aggressiv pungråtta mellan varven. Vad är det som du inte är nöjd med i dej själv. Vilka behov har du ännu inte identifierat. Och hur kan du hitta den.

Jag borde skriva en bok om allt som snurrar i mitt huvud. Har jag fattat detta rätt? Eller gör jag det till min egna sanning? Kan jag göra så? Klart som fan att jag kan det är ju min blogg och mina ord. Jag citerar- om du tycker att saker jag skriver om eller ord jag väljer är stöta de på något vis så finns det en lätt lösning på det. GÖR VALET ATT INTE LÄSA.

Jag är rädd men inte för livet eller döden.

Ovido - Quiz & Flashcards