Alla inlägg den 4 december 2014

Av Maria Ahlby - 4 december 2014 23:32

att få visa uppskattning till någon är skön känsla. Ännu bättre är det när man själv får uppskattning mer eller mindre häld över sig.
Ärligt korrekt och tydligt reder vi ut saker och ting. Tunga ord kan lätt såra om man inte serverar dom på ett fat av empati.
Det är inga problem att vara ärlig, men ärlighet kan ges på olika vis. Genom att bemöta reaktionen på din ärlighet med empati och förståelse så visar du på att det du säger är inte för att såra. Möter du där emot upp reaktionen på din ärlighet med försvar, kritik eller rentav nonchalans då har du startat ett krig. Det är viktigt för mej att mina mot/med spelare förstår mitt regelverk när det gäller empati, förståelse, acceptans och tydlighet. Som sagt det är mina regler och jag begär absolut inte att någon skall följa dem. Men jag vill gärna bli förstådd i min tanke.

Att passa in i min ram är inte så svårt om man är RÄTT. Men minsta lilla fel så blir det svårt. Som pepparkaksformar och pepparkaksdeg. Är inte formen hel jan du inte heller stansa ut en gubbe ur den. Jag vill inte, tycker inte jag borde, och kommer inte skära till det sista med kniven. Jag vill inte forma någon jag vill ha en hel gubbe från början.

Formjuten man levererade vaniljhjärtan och bullar. Små dryg ryktesbevarare mjuknade något av bränande salva.

Ovido - Quiz & Flashcards