Alla inlägg den 6 december 2014

Av Maria Ahlby - 6 december 2014 22:42

När tuffaste coolaste 17åriga sorken kläckte ur att det bästa känslan som finns är att vara NY KÄR. Jag log och tänkte för mej själv. Va fint, va fint att han kan känna så och sätta ord på det. Någon som i vanliga fall absolut inte visar någon fort av mjukhet. Inte en uns av ömhet. Jag älskar mitt jobb! Att få följa dessa vilsna sökande tonåringar genom den period i livet som formar dom som mest.

Ja jag kan inte säga emot honom häller. Härligare känsla en ny kär kan man ha svårt att hitta. Ny kär /förälskad är en sak. Men kan man inte hitta vardagens njutning är det dömt att misslyckas. Ta hand om varandra. Visa uppskattning, ömhet, små men genomtänka handlingar. Ta varandra för givet men på rätt sätt. Vara ärlig och öppen det är ett tecken på trygghet. Njut av varandras brister istället för att reta sig på dem. Du lever bara detta liv en gång så se till att göra det på ditt bästa sätt.

Bak med axlarna, magen skall ALLTID vara 30%spänd. Sträck på dej. Ta någon cm längre steg när du går. Andas med magen. In med rumpan svanka kan du göra sen när du har kropp som pallar det. PUSS

Av Maria Ahlby - 6 december 2014 21:43

Längtar efter sommaren. Längtar efter värmen och mina fina klänningar. Längtar efter varma kvällar med massa goda vänner. Just nu ligger jag nerbäddad i stort tom säng med förkylning och feber.

Gårdagen avslutades bra och denna dag började bra. Många långa timmer av väntan innan det var dags för det efterlängtade besöker på våran kompis gård. Kor kavlar robot foder mer kor mjölk TRAKTOR hjälpa till och så lite mer kor

Mjukt varm och välsmakande sen lämnade vi gården för hemfärd. Choklad pannkakor för att lyxa till lördagen. Sen ner i badet innan soffmys.

Ovido - Quiz & Flashcards