Alla inlägg den 1 december 2014

Av Maria Ahlby - 1 december 2014 23:29

allt är tolkningsbart. Att inte deta ut allt svart på vitt är min lilla filosofi på bloggen. Det är min blogg och jag skriver vad jag vill i den. Om gemenaman väljer att analysera eller tolka och sedan irritera sig eller rent av bli arg över det jag skriver som sedan tolkas om på eget vis. Jag har mina fina vänner runt omkring mej dom som skiter i och alltid stöttar mej i allt jag gör.

Allt vi människor gör, gör vi för att försöka tillgodo se våra behov. Först när du identifierat dina behov kan du tillgodo se dem. Om du är arg bitter och förbenad så ligger det inte på mej. Det är dina känslor, det är du som känner det. Genom sig själv känner man andra, ja det ligger något i det. Om du pekar på mej och säger att jag varit dum, att jag gjort fel. Ja tänk då på att det är bara pekfingret som pekar på mej resten av fingrarna är riktade mot dej. Summan av kanelen blir att det du känner är duna känslor och inte mitt fel. Det är dina behöv som inte är tillgodosedda. Det känner inget till att gräla då jagar man bara bort det man vill ha nära. Det tjänar inget till att vara arg. Det gör bara ont i en själv.

Listan kan bli lång av olika stunder , situationen då jag blivit pekad på. Men alla gånger är det pekaren som i själva värkte gjort bort sig.

95kg 12-3 nytt PB och jag accelererar mot nya mål.

Av Maria Ahlby - 1 december 2014 07:44

chockad, att känna den där doften visste jag att jag skulle gilla. Men att jag skulle gilla den så pass att jag nästan blev stumm, paralyserad. Det visste jag inte. Kände mej lugn och helt tok kram sugen. Ville inte släppa taget. Ett av Våra starkaste sinnen är doftsinnet. M jo de märkte jag nog. Men dra mej baklänges vad det luktade gott.

Biltema i all ära men första besöket vart lite luddigt. Jag var nog inte riktigt med på tåget. Lite virrig yrade jag omkring och försökte tänka klart. Men lite ljusslingor blev det i alla fall. Sen ut på landet och pimpa idet och höja standarden ännu mer. Skruva stolar är ju kul. O kaffi blev det också. Så ja stolarna ihop, ljuset lyster efter lite fixande o donande.
Ladda om, göra om, tillbaxpå brottsplatsen utreds nu mat frågan. Nöjd fongvaktare begrundar sitt mästerverk med en gnutta fundersamhet på avstånd och säger. Ja jo det där går jag nästan igång på. Popcorn och torpeder innan det var dags att Låsas in i cellen inför natten.
Tidig morgon börjar med stränga order om att vakta maskinen innan utcheckning.

Nu P-möte med KOlegorna innan föreläsning för att ytterligare bättra på kunskapsbanken. Ikväll F-möte innan det är dags att checka in på hotellet BUNKERN igen.

Även bonden behöver en julkalender

Ovido - Quiz & Flashcards