Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

15/2 mitt dygn

Av Maria Ahlby - 15 februari 2015 08:55

Är jag omättlig ?

Känslornas bergodalbana gjorden en ny looooop.
Det handlar inte om att äta eller behålla kakan, jag vill ha hela kakburken och gärna bagaren som gjorde kakorna också. Fatta grejen behovet är inte tillgodosett..... Jag har känslan men har inte identifierat behovet vilket innebär att jag famlar i blindo och panik efter en lödning ett svar en utväg på något jag inte vet vad det är. Som att läsa en karta på fel språk och inte veta vad/vart målet är. Som att måla med sin favoritfärg när men är färgblind.
Som att sitta vidhavet och njuta avsolnedgången klockan 12 mitt på dagen. Saningen, lösningen och svaret finns inuti min kropp. Men skalet är hårt och värktygen svaga. Förlitar mej på tur och tålamod för att vända denna tränad en gång för min skull.

Japp det är så här jag börjar min 29 födelsedag kl ca 1 på natten skriver jag i bloggen.
Jo jag är både ledsen och besviken på dom där så kallade. Hoppas resten av dygnet bevisar mej fel, annars ringer jag psykologen skriver in mej i kramtröja och stannar där. Om det är jag som gjort fel måste jag få veta det. Jag kan inte ändra på mej om jag inte får veta vad som görs fel.

Jag älskar dej, ditt helvete!
Aldrig har jag sårats som jag gjorts av dej. Du är helt otrolig vad skall jag ta mej till. Åhh vad skall jag göra. Den man älskar så vill man inte slå och banka gul och blå. Och fast jag tillintetgjord, håller kag mej lugn och ditt vackra helvete kan inte hålla mun.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ahlby - 30 augusti 2019 22:53


Att göra val är både lätt och svårt. Att göra val för min egen vinning skull eller höra val som kortsiktigt hjälper andra men på sikt skadar mej. Eller göra val som på kort sikt hjälper mej framåt men kanske inte passar in i andras mönster. Jag svaja...

Av Maria Ahlby - 23 oktober 2018 08:52

Jag är så trött. När jag var barn under åttiotalet satt mammorna under fläkten på en pall. De rökte Blå Blend, hade blå mascara som enda make-up och var enastående vackra med sitt permanentade hår. De hade hår under armarna och köpte Big Pack till...

Av Maria Ahlby - 28 december 2017 22:31

Vi är många som älskar julen med allt som hörtill i våra traditioner. Allt i från adventsfiranden men 4ljus i staken nejlika apelsiner i röda band. Kalender öppnings och önskelistor. Att vakna den 24/12 är en pirrig känsla. Fina kläder allt luktar go...

Av Maria Ahlby - 29 oktober 2017 11:16

Förvänta dej inte att möta en glad trevlig snäll söt charmig behaglig figur. Jag är kvinna, i detta paket ingår inga humör svängningar snarare en begodslbsna. Jag är inget i närheten av en blomstrande sommaräng snarare ett minfält. Det är ingen idén...

Av Maria Ahlby - 1 oktober 2017 21:49


Ha ha ha du tror att det är äkta och på riktigt, men snälla lilla vännen plåster sitter inte för evigt. Antingen rycks dom bort eller så ramlar dom helt obemärkt av i badhuset. Krusbär och vårrullar är ätbara men ingen vardagsmat precis. Men pann...

Ovido - Quiz & Flashcards