Alla inlägg under augusti 2014

Av Maria Ahlby - 3 augusti 2014 07:12

Nemen okej. Inte den känslan jag vill känna när jag vaknad. Ville vakna till en känsla av äkthet, saknad och beundran. Men vaknade av en känsla av tomhet, ensamhet och missförstånd. Hopppas min känsla är fel och allt vänder innan vi når kanten o tippar över. Jag vill tillbaka till guldet och dom gröna skogarna. Jag vill vara ETT. Jag vill o vill o vill.. Ovanligt va. Att ag vill alltså.

Imorgon åker min finaste i tillsin far för av super vecka med kvalitets tid.

Jag skall till gymmet för det del 3av 3 i introduktionen med min PT. Måste fråga P om jag får göra som jag tänkt. Jag vet att allt tar tid men tålamod är absolut inte min melodi.

Äcklet på väggen är vacker och på minner mej om att allt har sin tid. Jag måste lära mej att njuta o nuet och längta framåt. Jag kan inte leva i framtiden hur mycket jag än vill.

Du jag vi . Han hon dom. Ja hur kommer det att bli i FRAMTIDEN? Den där jävla framtiden alltså.... TÅLAMOD TÅLAMOD TÅLAMOD!!!

Mamma mu är typ den bästa

Av Maria Ahlby - 2 augusti 2014 18:17

Halvsluten får mej att njuta. Får mej lugn, trygg och nöjd. Jag är uppväxt vid havet, på havet, i havet. Kvällen med fiske lyckan var precis vad jag behövde. Är du lika bred som bilen eller ??

Många sköna kommentarer som vanligt från allas våran DOGGE!
Min gammla mamma.. Neee du e ju ny. Tack han vet han hur man piggar upp sin mor.

Bil bil bil. Tåg tåg tåg tuuuut mormor morfar moster svåger och så han o ja så klart alla var med. Först var man tvungen att vara duktig och äta upp fikar annars fick man inte åka med tåget. Men kom mannen i den svarta hatten i klippte våra biljetter. Inte den vita utan mannen i svara hatten. Sen kom mannen i den vita hatten på tillbaka vägen. Alla nöjda o glada.

Nu är vi i vårt bo och bara är. Faktiskt skönt att vara hemma i vårt eget lort igen. Vi älskar vårt hem.
Men fy vad jag längtar efter vardagen igen. Villetillbaka till mina kidZ på gården igen vill ha tillbaka min fru, vill ha min katt. Och så vill jag ha en till men jag vet ännu inte vem det blir. Hoppas vi vet snart.

Men först vill vi (M&M) ut o fara lite. Mot HH O VÄRMELAND. Vem vet Kanske hittar någon älg längs vägen. Ne jag vill hitta något annat. Alla dagar har ett slut och det är början på en ny dag.

Oskar o blixten bor i himlen

Av Maria Ahlby - 1 augusti 2014 01:00

Jag stänger ner lägger av, ger upp, lastar in handduken, skiter i, varför skall jag kämpa när jag inte får tillbaka på vis. Det är som att vara ihop tejpad med någon o försöka klättra upp för en stege. Vi måste synka för att det skall funka. O vi har inget val. Faller den ena så faller den andra också.
Jag ger o ger o ger. Jag vill inte ha guld o gröna skogar med jag vill ha trygghet o en bekräftelse på att du gör det du lovat mej.

Gör allt för att hålla mej lugn. Paniken kryper i kroppen och ångesten är påtaglig. Jag vägrar att bryta ihop. Jag vägrar ge upp. Håller fokus på att kontrollera andningen för att inte tappa fästet. Alla har vi dåliga dagar eller sämre perioder. Denna kväll är en prövning, och jag får kämpa i mot mej själv. Jag är älskad och omtyckt av många. Men ingen kan eller får rädda mej jämt. Vissa strider behöver jag vinna själv för att komma vidare på bästa sätt. Jag kommer vinna även denna gång. För att jag kan o jag vill. Men striden är tuff när jag kämpar mot den tuffaste av kämpar MEJ SJÄLV!

Ligger nu i sängen med liten oroligt kille bredvid mej. Tittar ner över min mage och mår lite bättre. Fatta vilken resa jag gjort och vart jag är på väg. 30kg mindre och nu börjar allt bli mer o mer fast på min kropp. Håller om sonen o älskar varenda bristning på min mage, dom är ett tecken på att han är min. Varenda muskel värker ikväll efter att jag nu gjort 2/3 PT pass. Måndag kör vi 3/3 och sen skall jag fixa det själv i några veckor. Mir dröm min kropp och mitt beslut driver mej mot målet.

Ovido - Quiz & Flashcards