Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Maria Ahlby - 3 augusti 2014 23:44

Att välja rätt e ju inte alltid det lättaste, väljer man efter hjärtat, magkänslan eller rentav bara chansar??? Jag gillar min mage den har gjort bra val innan så den får styra denna gång också.
Du knorrar o morrar med det va fan ditt val så sluta upp inlägg ner o betedej.

Skillnaden mellan ett BURK & ett MISSBRUK är vem som är över ordnad vem. Så länge jag är över ordnad drogen är det ett bruk. Men när bruket övergår till ett missbruk blir drogen över ordnad mej.
Jag lever med ett missbruk jag nu skall ta mej ur. Vilket innebär abstinens som i mitt och mångas fall består av. Lösningar, förklaringar, ursäkter och många många mer sätt att få ta till drogen igen. Men jag tror mej vetat att erkännandet och akseptansen till det kommer göra det lättare. Måste på minna mej själv varför jag väljer att sluta. När tanken kommer att bara en, de gör ju inget, ingen behöver veta. Det är då det gäller att ha trygga stammar att luta sig mot. Jag befinner mej i värsta urskogen bland mina vänner och familj sån kommer stå stadigt när abstinens Vindar ruskar om mej.
Jag väljer att ta avstånd från detta beroende för att satsa stenhårt på min kropp. Jag vill och kommer lyckas med min träning. Bitch 2015 skoter jag i. Nyår är jag redan på god väg och vill känna mej tillfreds med massan som vid det laget bör vara påtaglig

Av Maria Ahlby - 3 augusti 2014 07:12

Nemen okej. Inte den känslan jag vill känna när jag vaknad. Ville vakna till en känsla av äkthet, saknad och beundran. Men vaknade av en känsla av tomhet, ensamhet och missförstånd. Hopppas min känsla är fel och allt vänder innan vi når kanten o tippar över. Jag vill tillbaka till guldet och dom gröna skogarna. Jag vill vara ETT. Jag vill o vill o vill.. Ovanligt va. Att ag vill alltså.

Imorgon åker min finaste i tillsin far för av super vecka med kvalitets tid.

Jag skall till gymmet för det del 3av 3 i introduktionen med min PT. Måste fråga P om jag får göra som jag tänkt. Jag vet att allt tar tid men tålamod är absolut inte min melodi.

Äcklet på väggen är vacker och på minner mej om att allt har sin tid. Jag måste lära mej att njuta o nuet och längta framåt. Jag kan inte leva i framtiden hur mycket jag än vill.

Du jag vi . Han hon dom. Ja hur kommer det att bli i FRAMTIDEN? Den där jävla framtiden alltså.... TÅLAMOD TÅLAMOD TÅLAMOD!!!

Mamma mu är typ den bästa

Ovido - Quiz & Flashcards