Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Maria Ahlby - 18 augusti 2014 22:41

Tomheten i det fulla. Jag har fått tillbaka något jag saknat mycket. Något som varit med länge och hjälpt till att forma många, ja mer eller mindre alla mina dager sedan många år tillbaka. Önskan och lycka och trygghet skymtar i fjärna och är snart nå bar igen.
Det finns alltid två sidor på ett mynt. Utan den ena existerar inte den andra. Det finns alltid en början och ett slut. Och samma där har det inte börjat kan det aldrig ta slut heller. Sen hur o när slutet är, det är en annan fråga som vi kan ställa gudarna på deras färd mot tro hopp och kärlek.

Jag är en tänkare, en analytisk maskin som inte lämnar mitt liv åt ödet. I detta fall har jag bara lagt fokus på det med stort D. Allt blir bra, tiden läker alla sår, livet går vidare. Du är och förblir min bästa vän. Hat är ett starkt ord och jag vet att det är skönt att få ur sig det . Men vet också att känsla när man kan släppa glömma och förlåta är lika skön. Vi lever bara en gång så varför inte njuta av det på bästa sätt. Vi har ett liv ihop som både du och jag älskar över allt annat. Vi måste vara krigare i samma Platon för att vinna. Släpp aldrig taget om det du tror på. Ingen kommer tacka dej när du ramlar genom isen,

Nu svider ögonen av salta tårar, tårar av lättnad och lycka.

X

Ovido - Quiz & Flashcards