Alla inlägg under augusti 2014

Av Maria Ahlby - 13 augusti 2014 22:20


Du är inte bara intelligent, utan också hårt arbetande och flitig. Vad naturen inte redan har gett dig, det klarar du genom outtröttligt arbete. Så skaffar du dig inte nödvändigtvis vänner bland dina egna, men på lång sikt har du stor framgång. Och du behöver inte bry dig om de avundsjuka, så länge du kan leva ett lyckligt och nöjt liv.

Bara för att jag vet att du finns där, behöver jag inte längre tvivla. Bara för att jag vet att du är på väg, behöver jag inte längre hopplöst hoppas. Bara för att du är som du är, behöver jag inte vara någon annan än den jag är.

Nemen oj va bra det blev tillslut. Slutade bara fråga, bara gjorde o se på fan de gick hem. Denna super morsan gör det igen. Ännu en gång har jag tagit steget med min son mot framtiden.

Läskiga jävla smärta, ligger och pyr tills jag gör minsta fel. Då smäller det till och JÄVLAR vad ont det gör. Skulle gärna skänka bort smärtan så jag kan få jobba vidare med min kropp.

Lite mage lite rygg o massa lår. Lår lår lår. Så jävla snyggt med välsvarvade ben. Ja jo jag tycker jag är snygg. O ja jag har inge problem med att säga det och nej jag skäms inte för att jag är som jag är. Tackar mor och far för att dom gett mej möjligheten att bygga upp detta självförtroende. Alla kan om man vill. MEN det räcker inte att vilja lite. Måste vilja ALLT!

Av Maria Ahlby - 12 augusti 2014 18:33

Andas ut och släpper fokus för en kort sekund. Orkar inte tänka så mycket längre. Jag är bara. Och jag är bara just här och just nu. Senaste dagarna har känslorna brottats på min insida. Vi vilket vi är vi är vi på 2 eller kan vi bli ett vi på 3. Vi på 2 är självklart viktigast. Utan 2an kan vi aldrig bli 3.

Uppe i luften bland löven. Vacker syn. Det både såg bra ut och gav mej en behaglig känsla i magen. Du är uppskattad och gör fantastiskt bra avtryck. Avtryck man kan vända sig om och se på för att minnas , le och känna samma känslor igen.

39grader. Jo hej o välkommen du sköna feber. Panodil, bysolvon, strepsil och massa om pyslande. Men ikke att de hjälpte. Stor stark hjälte klagar inte. Bitter ihop och tar det vara.

Inga mer kor. Inga mer kvällar av njutning och total sinnesfrid. Det är svårt för folk att förstå vad jag menar. Men jag och några få med mej förstår vad jag menar

Av Maria Ahlby - 11 augusti 2014 21:58

Upp och iväg... Frun och jag skall välja oss en ny Karl. Inte varje dag man får en mindre trave med pappers ansökningar på karlar som bara vill till oss.

Hand i hand vandrade vi genom lejonens stad. Små hus, kullersten och ljumma vindar. Butaniska och hamnen. Glass. Att känna sig sädd, uppskattad och omtyckt är känslor jag längtat efter. Jag känner mej trygg och lugn. Denna dagen har jag levt som om det vore den skatan. Men ja hoppas på många långa dagar som kommer följa i samma lyckliga spår. Apropå sår. ????

Entrikotte rotfrukter och LAB vin. Middag för 2 är serverad.

Efter lång diskussion om när vi skulle ut på kvälls promenaden så kom vi iväg. Åter igen hand i hand vandrade vi nu längs tågets räls.
Hemma i soffan igen serveras det nu film med mys.

Mitt älskade lilla hjärta kommer hem imorgon o vad jag längtar efter min fina avkomma. Massa bus står på schemat :)

Av Maria Ahlby - 10 augusti 2014 11:10

Att aktivt välja bort något som varit med i mitt liv länge nu. Jag vet att jag gör rätt i att ta av stångd och Väljer kampen mot mej själv istället för ett nikotinmissbruk. Ursäkterna är många och om jag får säga det själv så är dom jävligt bra också. Men ikke. Snusdosan är inte längre min närmaste. Från att vara på topp till att näste sekund explodera i någon form av argition. Ja livet med mej den. Närmaste tiden blir nog inte lätt. Fram för att inte för mej. Du kan ju i alla fall välja att inte hänga med mej. När jag "beter mej" . Ja måste bara stå ut jag.

Min lilla man i livet. Det rör sig så mycket känslor runt dej. Jag älskar dej och vill alltid hitta bästa sättet, bästa strategien för att du o jag skall må som bäst

Av Maria Ahlby - 6 augusti 2014 22:49

Fan De e för fan 4 filigt

E knockautare.

Grogg

Puss på magen

Din soldat

En grogg till.

Han ja vi på resande fot.
Allt vi kan, kan bara vi göra

Hennes bor kom förbi. Massa fina minnen och mindre trevliga ord växlades. Hehe det va roligt.

Bromsar som blir varma. Bromsar som varnar. HELVETE!
Tack VMC som hjälper mitt nervösa sinne.

De e varmt en kall dusch kanske.

Alla dagar e nya dagar ingen kan veta vad dom kommer bjuda på.

2våningar upp sitter den som inte vågar säga hej. 2våningar upp kanske det finns? Hon får aldrig veta.

Slika gome???

Bara du vet vad jag menar. Nu grogg i värmeland

Tack hemliga härliga H för din tid. Du har varit med oss länge nu och länge till lär det bli.

NU LITE BILDER

Av Maria Ahlby - 6 augusti 2014 10:42

En dag en natt ett dygn. O fy fan 05:30. Fatta hur tidigt det är. Ja typ 05:30. Jaja upp o iväg. Haha vi glömde faktiskt inget. Mot fäära. På fäära. Åka fäära. Jävla pöjl. Hade den inte varit ivägen kunde vi kört rakt fram. Dubbelt så kort.

O kolla en bäver.... Nej nej för fan det va en grävling....

O så pinkades det revir i K-skoga.

Du ja vi bilen och milen.

Alla kan men alla vill i te vi ville så vi kunde och då gjorde vi det. M&M är på svensk mark igen och nu göt vi värmeland till ett bättre ställe. Hemliga H vi är på intåg idag. Du vet att bekinibotten är en bra plats men tänk efter så vet du o å att kalkstens Hawaii är rätt okej oxå.

Tofta skiter vi i vi raggar vidare på landvägen. Land o rika runt.

Backe upp o backe ner höger vänster. Säg inte så... Höger är ju också raktfram när du vänder på dej

VARFÖR SKALL RYGGEN VAR PÅ BAKSIDAN???
Så svårt att se den då..


Av Maria Ahlby - 4 augusti 2014 23:42

Roma Visby GYMMET med bästa bihangen. Roma Visby Roma fole Visby Roma. Städa städa städa ut i förrådet. Ja just det ja mat skulle det vara. (Paltkoma) packa? Sitter kvar i soffan. Packa pucko packa. Ne choklad mjölk ... Ne men kaffi blev det. Hur tänkte jag nu. Ne tänkte inte.. Koka ägg måste måste måste komma ihåg kaffi i morgon. Kommer jag glömma det.....? Nix. Glömmer aldrig Kaffit. Oj Bädda sängen vore nog en ide... Hm... Jaja sagt och gjort nu vågrätt lägge och vänta på jhonblund... Eller han gillar inte kaffi så de lär nog dröja... Klick jäveln ringer 05:30... Pip... Zzzzz hur skall detta gå... 700 vi vill med dej... Hallå kaj hej boje. ;p

Av Maria Ahlby - 3 augusti 2014 23:44

Att välja rätt e ju inte alltid det lättaste, väljer man efter hjärtat, magkänslan eller rentav bara chansar??? Jag gillar min mage den har gjort bra val innan så den får styra denna gång också.
Du knorrar o morrar med det va fan ditt val så sluta upp inlägg ner o betedej.

Skillnaden mellan ett BURK & ett MISSBRUK är vem som är över ordnad vem. Så länge jag är över ordnad drogen är det ett bruk. Men när bruket övergår till ett missbruk blir drogen över ordnad mej.
Jag lever med ett missbruk jag nu skall ta mej ur. Vilket innebär abstinens som i mitt och mångas fall består av. Lösningar, förklaringar, ursäkter och många många mer sätt att få ta till drogen igen. Men jag tror mej vetat att erkännandet och akseptansen till det kommer göra det lättare. Måste på minna mej själv varför jag väljer att sluta. När tanken kommer att bara en, de gör ju inget, ingen behöver veta. Det är då det gäller att ha trygga stammar att luta sig mot. Jag befinner mej i värsta urskogen bland mina vänner och familj sån kommer stå stadigt när abstinens Vindar ruskar om mej.
Jag väljer att ta avstånd från detta beroende för att satsa stenhårt på min kropp. Jag vill och kommer lyckas med min träning. Bitch 2015 skoter jag i. Nyår är jag redan på god väg och vill känna mej tillfreds med massan som vid det laget bör vara påtaglig

Ovido - Quiz & Flashcards