Alla inlägg under september 2014

Av Maria Ahlby - 6 september 2014 21:23

Jag är rik,
Rik på kärlek
Rik på vänskap
Rik på lycka
Rik på omsorg
Rik på förståelse
Rik på ork
Rik på komplimanger
Rik på skratt
Rik på allt positivt som livet bjuder på. Det blir faktiskt vad man gör det till. Det hänger på vad man väljer att lägga fokus på. Jag för ekar i te stressen eller penga bristen. Men jag gör något bra av det. Ser det som dfår mej att le och orka fortsätta mot ljuset. Jag mår ju bra varför klaga. Klagar jag har jag en negativ känsla i kroppen och negativitet på värkar psyket nekativt så klart. Jag VÄLJER att må bra. Vist man kan i te orka hur länge som hälst. Men man får hitta sina syre puppor längs vägen för att andasut och in igen för att orka lite till. Mina bubblor är mina vänner som förstår och stöttar. Och min son så klart.

O du vet du vad. Jag är väldigt glad att du ser och berömmer mitt jobb jag gjort med min kropp. Men när du säger att du mer än gärna vill göra det samma... Hm... Ja det kommer inte hända något aromatiskt bara för att du säger att du vill det. Jag stöttar gärna och peppar och tränar med dej men du kommer behöver svettas och det kommer vara jobbigt. Men som sagt vill man på RIKTIGT så kan man. Kan jag kan du. Jag väntar vid hörnet under gatlyktan så kom och häng på. Vi gör det tillsammans

Volymen är basarean gånger höjde

Av Maria Ahlby - 6 september 2014 01:11

Att vilja och att kunna är ibland olika saker. Men allt som oftast kan man för att msn vill. Jag ville lyckas och det gjorde jag. 100kr blev summan sv kardemumman. Nöjd, glad och lycklig. Ja o brorsan på maken kom bra övertänd när det gällde bilen i taket. Men varför läcker broms vätskan.... Ja gratis rengöring så får vi se om det blir mer. Fler och dyrare återbesök. Hoppas inte på det dyra i alla fall.

Kvällen landade i många goda kära möten med älskvärda efterlängtade finingar. Dom ger så mycket energi när dom tittar förbi. Och underbara vikarier och lilla praktikanten också så klart. Ibland är livet så himlans bra.

Imorgon skall jag få en rundtur av min son i han slot. Sen gymmet med min kropp och förhoppningsvis slutar kvällen i glada miner och varma famnen. Hoppas hoppas hoppas.

O du, va försiktig, tackla rätt, använd aparmarma och ta ingen skit. Jag hejar på från denna sidan pöjlen.

Lingo är ett ord spel som spelas på TV.

Av Maria Ahlby - 5 september 2014 09:45

Godmorgon världen upp och iväg mot jobb o jobba lite. Oj det blev en klurig dag detta skall sammanfatta den så ni kan förstå. Bil brum brum in till sltan popcorn kvinnan och fjällräven möte jag i betongjungeln. Lika glada och mysiga som vanligt. Vi pratade svamp, paddor, jobb, kaffi och framtid. Hövdingen kom införbi för att höra mina känslor/ behov. Hm??? Ja vad kom vi fram till där då? Sen vidare mot inlandet för att hämta upp Houdini, nimbo och ipad. Ohoj vilken resa. In o lämna popcorn kvinnan i storstan igen och sen vidare söder ut. Oj stanna vända padda köra köra köra. Stanna igen vända padda igen. O Houdini kan ni ju bara gissa vad han gjorde. Väl framma i rätt ände av ön så vill bilen bussa med mej... Gaaa... In med paddorna o sen bort o föjäska för gill. Men även fast jag log så jag fick kramp i kinderna så hjälpte det inte. Men kolla med brorsan på maken fick jag som svar. Jaha bort ditt. O brorsan på maken hade lite tid i alla fall. Ja jag fick låna lite verktyg så jag kunde göra 3/4av jobbet själv. Men lilla blå fick bo kvar vid brorsan på maken under natten och jag fick lifta med Jojjo hem. Tog även med mej nimbo hem så han inte skulle äta på iPad under natten. Så här är jag nu utan bil och med en padda i badkaret.
Måste säga att det är okej att det i te alltid blir som man tänkt sig.

Ovido - Quiz & Flashcards