Alla inlägg den 3 februari 2016

Av Maria Ahlby - 3 februari 2016 13:15

Empati ödmjukhet kärlek lycka glädje är positiva saker
Skamm skuld rädsla ensamhet förtvivlan är jobbiga saker.

Jag har skuldkänslor som jag krigar mot, jag har förtvivlan när jag inte når svaren. Jag är rädd och kan känna mej ensammen. Och allt detta grundar sig i att jag är människa. Vi kan inte alltid vara alla andra till lags för då tror jag vi tappar oss själva. Vi lever i ett samhälle med höga krav och fördomar. Men det är upp till var och en vad vi väljer att göra av dessa krav och fördomar. Trots men "tunga" stunder är jag också stark på så vis att jag har metoder strategier och redskap att hitta tillbaka till lyckan igen. När jag dippar i psyket letar jag efter behovet som triggar känslan. När jag lyckas hitta rätt vänder känslan och jag kan jobba mej tillbaka.

Känns inte som om jag når fram, får inte ur mej allt jag har på lagret nu.

Jag kan bara ta ansvar för mina ord och meningar, inte för hur ni uppfattar det. Men fråga gärna om det värkar konstigt och ni inte förstår. Jag förklar gärna mina ord.

Klöm aldrig att vi alla är människor och alla är sårbara.

Ovido - Quiz & Flashcards