Alla inlägg den 28 mars 2016

Av Maria Ahlby - 28 mars 2016 11:01

Vems fel blir det?
Jag tror inte på ödet. Jag tror häller inte på att förlita mej på andra, på systemet. Det finns regel och normer i samhället som vi "bör" förhålla oss till för att passa in. Matcha övriga människor som vi möter i vardagen. Men jag tror att vi själva måste styra våra liv. Vi kan läsa regelverket fram och tillbaka för att få en riktlinje på vad som är " rätt och riktigt" men vi måste ändå göra våra val själva.
Ser livet som en långfilm en kombo mellan komedi dokomentär skräck och något segt godmorgon program. Jag skriver mitt manus spelar huvudrollen och väljer mina med spelare för det olika rollerna.

Blir mitt liv en långfilm visas den först på min egen begravning.

Jag har en stor framruta att se ut igenom. Jag har små backspeglar och en tung gasfot. Partiklar och kristaller korsar min dag och sopas bort i denna film finns fantastiska och fruktansvärda fiender och vänner.
Sim en gladiator som Xsina krigar jag för en manus relise som jag aldrig kommer få. Ger aldrig upp.

Min mentor min förebild med fantastiska så en gång.
STARTA MOTORN!

Ovido - Quiz & Flashcards